وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

یخچال و ۴ هدف بازاریابی

سلام به همگی   

 امیدوارم تا حالابی خوابی های شب های امتحان جبران شده باشه

امروز می خوام براتون با یه مثال، ۴ هدف بازاریابی رو تشریح کنم امیدوارم که مثال خوبی باشه و به دردتون بخوره  

در ابتدا بشر این نیاز را در خود احساس کرد که احتیاج به وسیله ای دارد که مواد مصرفی فاسد شدنی را درون آن نگه داری کند که این نیاز به مرور زمان تبدیل به خواسته شد واین خواسته ها زمانی که با قدرت خرید افراد همراه شدند به تقاضا تبدیل شدند و سپس منجر به ایجاد یک کالا به نام یخچال شد . یخچال های اولیه دارای گاز آمونیاک (NH3) بودند و شرکت ها تنها این یخچال ها را برای ترغیب مردم برای خریدن آنها استفاده می کردند ( به حد اکثر رساندن مصرف) و س÷س گاز فریون 12 را جایگزین گاز آمونیاک اولیه کردند که این گاز منجر به تخریب لایه اوزون می شد و هم چنین یک حالت گلخانه ای در جو را ایجاد می کرد (به حداکثر رساندن رضایت مشتری ) و س÷س به مرور زمان یخچال های متنوعی وارد بازار شدند از قبیل: سامسونگ، اسنوا ، سونیا، هیمالیا، امرسان، LCD،3D و ...( دیگه بگذریم کم کم دارم میزنم تو جاده خاکی ) که این تنوع یخچال ها باعث سردرگمی مشتریان برای انتخاب یخچال مناسب و هم چنین زمان بیشتری برای بررسی و ارزبابی یخچال های متنوع می شد(به حداکثر رساندن حق انتخاب) و در حال حاضر یخچال هایی که در بازار وجود دارد از گاز R134A استفاده می کنند که این گاز آسیبی به محیط زیست نمی رساند(به حداکثر رساندن کیفیت زندگی)  

منتظر نظراتتون هستم.

نظرات 5 + ارسال نظر
تکتم جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:44

سلام
حمل بر مرضیه ستایی نباشه ماشالا بزنم به تخته رنگو روت ...اوه اوه ببخشید منم دارم مثل شما میزنم تو جاده خاکی بزنم به تخته شما از ب بسم ا.. کتاب شروع کردی به توضیح کتاب ایشالا تا چند وقت دیگه به توضیح منابع میرسی.ولی جدا از شوخی مثال عینی وجالب بود
موفق باشی

حسین جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:42


سلام
خیلی ممنون جلب بود این ۴هدف برام زیادقابل درک نبود اما بامثالتون کاملا متوجه شدم بازم ممنون

یک دونده شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:19

یک نکته رو لازمه راجع به این یادداشت بگم و اونم اینه که در همین الان بازاریاب هایی هستند که فکر می کنند هدف از بازاریابی به حداکثر رساندن مصرف است و در کنار آونها بازاریاب هایی هستند که فکر می کنند به حداکثر رساندن رضایت مشتری هدف اونهاست.
یعنی اینکه این اهداف به ترتیب و پشت سرهم نیومده است . هرکسی یک نظری راجع به هدف بازاریابی رو تو ذهنش تعقیب میکنه.

سلام
بله درسته هر کسی می تونه یکی از این چهار هدفو داشته باشه ولی من می خواستم یک مثال بزنم که هر چهار هدفو در خودش گنجانده باشد
ممنون از اینکه نظرات ارزندتون رو در اختیار من گذاشتید.

زهرا شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:15

سلام مطلبت خوب بود ولی من از این مطلب خاطره خوشی ندارم چون سر جلسه اصلا یادم نمیومد

اعظم شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:15

سلام آفرین همین طور ادامه بده تو میتونی کاتلر بشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد