وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

پاسخ یک نظر

سلام به استاد گرامی و دوستان خوب 

ازاونجایی که استاد توی نظرشون مطالبی رو بیان کرده بودن تصمیم گرفتم پاسخ را در یک یادداشت جدید بنویسم.

1) توی خونوادمون بانکی نداریم اما در آینده قراره من رییس بانک بشم (چرا که نه؟!!)

2) استاد از شما که بازاریاب توانایی هستید بعیده! آخه چرا چنین ایده های ناب رو در اختیار همه قرار میدین، بهتون پیشنهاد میکنم یه مذاکره با بانک ملی داشته باشین مطمئا استقبال می کنن و حاضر میشن طرحاتونو بخرن.

3) اما من اگر جای بانک ملی بودم :

از اونجایی که استاد توی نظرشون مطالبی رو بیان کرده بودن تصمیم گرفتم پاسخ را در یک یادداشت جدید بنویسم.

1) توی خونوادمون بانکی نداریم اما در آینده قراره من رییس بانک بشم (چرا که نه؟!!)

2) استاد از شما که بازاریاب توانایی هستید بعیده! آخه چرا چنین ایده های نابی رو در اختیار همه قرار میدین، بهتون پیشنهاد میکنم یه مذاکره با بانک ملی داشته باشین مطمئا استقبال می کنن و حاضر میشن طرحاتونو بخرن.

3) اما من اگر جای بانک ملی بودم :

مردم رو متقاعد می کردم مدیریت یارانه هاشونو به من بسپرن!!

همونطورکه حتما اطلاع دارین نرخ برق و گاز وآب طبق شرایط منطقه جغرافیایی، اقلیم و ... با بررسی های دقیق سنجیده شده و با عناوین مختلف از طریق صدا و سیما ، روزنامه و اطلاعیه ها به اطلاع مردم رسیده البته هنوز ابهاماتی در مورد آنها وجود داره خب حالا اگر بانک در صورت پرداخت قبوض دارندگان حساب ، برای آنان نحوی محاسبه ی صورت حساب قبضشان را ارسال کرده یا روش های صرفه جویی در مصرف را پیشنهاد کنه می تونه از این طریق مشتریاشو ترغیب کنه .

البته روش های انجام این کار میتونه خیلی متفاوت باشه و جای بحث و تفکر بیشتری داره.

اما این اقدام چه تاثیری بر سود بانک دارد؟

اول اینکه همونطور که در یادداشت قبلی گفتم 76% حساب یارانه ها در بانک ملی متمرکزشده که خوب مسلما افراد زیادی حاضرند (حداقل برای از بین بردن دغدغه های ایجاد شده ) مدیریت یارانه ها شون رو به کاردان بسپارند که از این جهت می توان امیدوار بود که مبلغ یارانه ها تا مدت بیشتری نزد بانک و در حساب مشتری مانده و برداشت نمی شود که این موجب افزایش سود بانک می گردد.

ازجنبه ی دیگر که به نظرم برای بانک هوشیاری مانند بانک ملی جنبه ی مهم تری می تواند باشد ارتقاء جایگاه این بانک در ذهن مشتریان خود و جامعه می باشد  (positioning) زیرا بانکی که تا این حد نیازهای مشتریان را درک کرده و برای آنان وقت و هزینه صرف می کند تا رضایت و رفاه حال آنان را ایجاد کند قطعا از لیاقت بیشتری جهت سرمایه گذاری نسبت به رقبا برخوردار است.(در مفهوم بازاریابی، اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی ، بستگی تام دارد به تعیین و تعریف نیازها و خواسته های بازارهای هدف و تامین رضایت مشتریان به نحوی مطلوب تر و موثرتر از رقبا. کتاب کاتلر صفحه 47)

نظر شما چیه؟     

نظرات 3 + ارسال نظر
بانک ملی شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:00

سلام
شما به عضویت اتاق فکر بانک ملی دعوت شده اید.
هرجه سریع تر به نزدیک ترین شعبه بانک ملی مراجعه نمایید.
راعی

سلام
من نمی دونم این فکرا چطور به ذهنتون میرسه ، چیزی نمونده بود برم بانک ملی
اما با خانم قلاسی کلی خندیدیم.

یک دونده شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:06

سلام.
یواش یواش دارد وبلاگمان طعم اندیشه و نظر و خلاقیت می گیرد. یواش یواش داریم از لاک ترس بیرون می آییم و به اندیشه و فکرمان فرصت پرواز می دهیم.
به شما به خانم قلاسی و به همه خدا قوت می گویم و ادامه دادن این مسیر را برایتان آرزو می کنم.
در ضمن در وبلاگ های دیگر هم بروید و نظر دهید و بگویید که از کجا آمده اید و که هستید.
وبلاگ مهارتهای فروش و بازاریابی بین الملل عطار و آنها را هم به وبلاگ خودتان دعوت کنید.

سلام استاد
اگر اندیشه وخلاقیتی هست از لطف شماست .حداقل شما چطور فکر کردن رو به ما یاد دادید، از طرف همه بچه ها واقعا ممنونم.

بچه های احال عطار شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:01

سلام ما که بی دعوت هم درخدمت دوستان خوب و باحال مان هستیم و به انواع صور محسوس و نا محسوس سرمان را میزنیم.
خیلی خوشحال میشیم به ما هم سر بزنید.

سلام دوست عزیز
با بچه ها به وبلاگتون سر میزنیم ، خیلی عالیه
ممنون از توجه تون به وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد