وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

اهمیت ذهنیت خوب یابد در ذهن مشتریان

سلام میبینم که وبلاگ روترکوندید آفرین.حالامنم می خوام بازم از تجربه شخصیم بگم که میدونم میگین دیگه شورشو در آوردی. باشه قول میدم آخریش باشه

من تابستون امسال تو

بخش فنی یه شرکت کامپیوتری کار می کردم البته گه گداریم چون تو بخش فروش  نیرو کم داشتن ناچارا اونجا هم کارمی کردم که اگه تعریف از خود نباشه یه پا آچار فرانسه بودم حالا می خوام تجربه ای که  برام اتفاق افتاد رو براتون بگم:

قضیه مال یه بعد ازظهر گرم تابستونی که من داشتم از خونه میرفتم سرکارکه یه دفع دیدم کوه ریزش کرده ویه قطار(ببخشید خاطراتم با ریز علی قاطی شد)کجا بود آها داشتم می رفتم سر کار که تو راه اتفاقی نیفتادو رسیدم سر کارم داشتم می رفتم توکار گاه که دستور آمد که امروز باید تو بخش فروش باشی چون طبق معمول با کمبود نیرو مواجهیم من با این که بخش فروش رو دوست نداشتم بهر حال قبول کردم. اون روز ما چند تا سیستم نو فروختیم که هرکدوم از خریداران میامدن وسیستماشون رو می بردن تا اینکه ساعت 9شد بخش فنی تعطیل شد و من بودم مهندس شرکت که یکی از مشتریامون با چهرهای بر افروخته وارد شد شروع کرد به بد بیراه گفتن  من که حسابی قاطی کرده بودم رفتم تا جوابشوبدم اما آقای مهندس به من اجازه نداد ازم خواست که ساکت باشم اون بنده خدا همین جوری داشت ادامه می داد  تا این که یکم اروم شد اقای مهندس ازش علت ناراحتیش رو سوال کرد اونم گفت که شما جای  LCD۱۷، LCD۱۹” بهم دادین .  لبخندی که قبلا گفتم رو چهره آقای مهندس نقش بست وگفت من ازتون عذر می خوام ویه LCD دیگه بهش داد اون مشتریم به خاطر رفتارش عذر خواهی کرد رفت. من که دیگه داشتم منفجر میشدم با رفتن مشتری سکوتم رو شکستم گفتم :ازکجا می دونی راست می گفت .اون تو جوابم گفت:به هر حال چه اشتباه از من بود چه از اون باعث شد یه تجربه بد تو ذهن مشتری نقش ببنده و اگر من این کار رو نمی کردم این تجربه رو نتها از ذهنش خارج نمیکرد بلکه روی تصور دیگرانم اثر منفی میگذاشت اما من بااین کارم سعی کردم بگم که حتی اگر اشتباهی کنم بازم در هر حال مشتریم رو حمایت می کنم واز این طریق ذهنیت خوبی رو در ذهن مشتری ایجاد میکنیم البته من نفهمیدم بلا خره حق باکی بود. فرداشم یه برخورد خیلی جدی با کسی که سیستم رو جمع کرده بود داشت تا مطمئن بشه دیگه از این مشکلات پیش نمیاد.

از این قضیه این موضوع رو فهمیدم که ایجاد یه ذهنیت مناسب برای یک مشتری می تونه باعث انتقال این ذهنیت به دیگران بشه والبته بر عکسشم ممکنه یا طبق قانون سوم نیوتن تجربه خوب یا بد  ازبین نمیره بلکه از مشتری به مشتری دیگه انتقال پیدا می کنه.پس سعی کنیم بهترین ذهنیت رو برای خریدارمون ایجاد کنیم تا به این وسیله باعث انتقال این ذهنیت به دیگران بشیم ودر واقع باکمترین هزینه(ایجادیه ذهنیت خوب) ازبهترین تبلیغات برخوردار بشیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
یک دونده شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:49

حسین
به آقای آقاجانی بگو که یک ایمیل بمن بزنه کارش دارم.
اگه شمارشو داری.
خیلی زود.
در ضمن شورشو در نیاوردی و از این اصول نیوتون بازاریابی بازم بنویس

باشه خبرش میکنم
از روحیه که دادید ممنونم

ناشناس یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:09

وبلاگتون خیلی جالبه اما نه در حدی که ازش تعریف می کنین و مطالب شما هم واقعا مفید مخصوصا تجربیات شخصیتون امیدوارم همتون موفق باشین.

سلام به شما دوست ناشناس محترم ازاین که به وبلاگ ما سرزددید ممنونم
هدف ما از ارئه این وبلاگ اینکه اطلاعات خود را درباره ی بازاریابی با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و تااینجا هم فکر نمی کنم از این مهم دور شده باشیم و کارمون از این نظر عالی بوده برای همین من منظور تون رو از تعریفی بودن یا نبودن متوجه نشدم

مهسا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:22

سلام خسته امتحانا نباشی امیدوارم امتحاناتو با نمره های بالا پاس کرده باشی
مطلبتون جالبه و خیلی خوبه که همه ما از تجربیاتی که کسب می کنیم و اون چیزی که دورو برمون اتفاق میفته بنویسیم نه اینکه از تو کتابا و معلوم نیست آیا ازشون بتونیم استفاده کنیم یا نه؟
راستی بهتره یکم به اعصابت تسلط داشته باشی وگرنه خدای نکرده یه دفعه کاردست خودت میدی بعدا پشیمون میشی

سلام همجنین برای شمام آرزوی موفقیت در امتحان ها رو دارم از تعریفی که کردین ممنونم . در مورد اعصابم هم سعی میکنم

زهرا دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:02

سلام من خوشحالم که آقای مهندس جلوتونو گرفتن وگرنه معلوم نیست چی پیش میومد نه ولی به نظر من خیلی خوبه که حواستون به اطرافتون هست و از اونا نهایت استفاده رو میکنین ولی مواظب چشماتونم باشین

سلام من حالا که فکر میکنم خوشحالم که جلو مو گرفت خیلی ممنون از تعریفتون چشام یکم ضعیف شده اما دکتر گفته اگه هویج بخورم خوب میشه امید وارم بازم بااین چشای ناقصم بتونم مطالب مفید برای وبلاگ پیدا کنم و ارائه بدم

صدیقی سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 18:45

سلام خیلی خوبه که تجربیات مفیدتون رو با ما در میون میگذارید با هم از این مطالب جالب توی وبلاگ بذارید.

سلام خیلی ممنون اگر صدای بچه ها در نیاد چشم

ریحانه صباغ طبسی چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:03

سلام
هم بازار یابی خوبی دارید(در مورد ترقیب من برای دنبال کردن نوشته هاتون مشتری مداری خوبی داشتید) هم انشای خوب.
به قول رفقا دم شما گرم.
البته گفتید به فروش علاقه ندارید که من هم توصیه نمی کنیم برید دنبال کاری که بهش علاقه ندارید ولی یادگیری فنون فروش می تونه تو هر کاری مورد استفاده باشه به قول بچه های -مهارتهای فروش انجمن مدیریت- ما همیشه در حال فروش یه چیزی هستیم.

سلام
مرسی که به وبلاگ ماسر میزنیدوهمچنین از لطفی که به من دارید ممنونم
درباره فروش من به فروش علاقه دارم اما دوست دارم تو فروش اختیار تام داشته باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد