وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

تکنیکهای ساخت تبلیغ

با سلام به دوستان در این متن سعی کردم چند تکنیک مورد استفاده در تبلیغات تلوزیونی رو براتون مطرح کنم.نظراتون رو هم بگید.با تشکر  

  

موزیکال : در این سبک یک یا چند نفر یا چند شخصیت کارتونی نشان داده می شود که مشغول خواندن آوازی درباره یک کالا هستند. دلیل اصلی استفاده از این شیوه این است که به خاطر سپردن و یادآوری اشعار و ترانه ها ساده است و به راحتی در ذهن حک می شود. مثل گلرنگ / پنیر شیر آوران / چاکلز / پاستیل شیبا / مزمز / my baby 
   

مستندات علمی : در این شیوه مدارک مستند یا تحقیقاتی ارایه می شود که نشان می دهد مارکهای کالای موضوع آگهی نسبت به یک مارک یا چند مارک تجاری دیگر بهتر است، یا بیشتر مورد پسنده واقع شده است. ایرانسل / همراه اول / رب دلند / می مونه

.
 شایستگی فنی :در این شیوه تواناییهای فنی شرکت در تولید کالا ارایه می شود. استفاده از تکنیک این اغلب در مورد لوازم برقی به کار گرفته می شود. اسنوا / یجچال هیمالیا / سامسونگ


 حل مشکل : در این شیوه جنبه مشکل گشا بودن کالا نمایش داده می شود. شامپو پرژک / صحت / کرم رژودرم


انیمیشن : یکی دیگر از شیوه های ارایه پیام، استفاده از نقاشی متحرک است که متداولترین شکل آن، ارایه آن در قالب کارتون است که در میان بچه ها مطبوع و خوشایند به نظر آید و در بین همه سنین شهرت یابد. چاکلز / چی توز / پنیر شیر آوران / پاستیل شیبا

 

فرد سخنگو: در این تکنیک ، فردی در جلوی دوربین به نمایش درمی آید و او به طور مستقیم محتوای تبلیغ را برای مخاطب بازگو می کند.فرد ممکن است مستقیما کالا را نشان دهد و بر روی تصویر در خصوص آن کالا و جنبه ها و مزایای مختلف آن کالا صحبت کند . تبلیغات بانکها / صحت  

 

خیال پردازی :این سبک درباره کالا یا مصرف آن ، خیال و رویا ایجاد می کند . شارژشگفت انگیز ایرانسل 
 

حالت یا ذهنیت پردازی : هدف اصلی در این روش به وجود آوردن ذهنیت و یا حالت خاصی برای کالایی است که قصد فروش آن را داریم. در واقع در این سبک در اطراف کالا حالت یا ذهنیتی ایجاد می شود نظیر زیبایی، امنیت و آسایش و هیچ گونه سخنی به جز در قالب توصیه درباره کالا به میان نمی آید. فرش ساوین / ایران خودرو  / سایپا /  استیل البرز   

  

 برشی از زندگی روزمره : روش برشی از زندگی روزمره یک شیوه دراماتیک قدیمی است که در آن بازیگران داستانی را به نمایش می گذارند و استفاده کننده مارک کالای تبلیغی، قهرمان داستان است. بیشتر تبلیغاتی که با این تکنیک ارایه می شود در ابتدا با یک مشکل شروع می شود که در نهایت مارک کالای شرکت تبلیغی به عنوان راه حل ارایه می شود.  و دالتون هاGLX  

 

داستان گویی : در این تکنیک، بخش گفتاری بر روی تبلیغ خوانده می شود و گوینده مشهود نیست. شامپو صحت /  

 

نظرات 3 + ارسال نظر
ironibox.ir سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 21:27 http://web.ironibox.ir/

156.666665380589131011717704488
با سلام
[گل][گل][گل]
آغاز بکار مجدد سیستم هوشمند افزایش آمار ایرونی:

* سیستم افزایش آمار ایرونی باکس به گونه ای هوشمند طراحی شده که قادر است سایت / وبلاگ شمارا در معرض نمایش هزاران کاربر و وبمستر آنلاین قرار بدهد

* شما می توانید به ازای هر سایت / وبلاگ خود یک لینک رایگان ثبت نمایید و در هر زمان آن را مدیریت کنید

* با هر بار نمایش لینک باکس توسط وب شما ، لینک شما به صورت کاملا خودکار به اول لیست منتقل میشود ( برای مثال اگر شما 1000 بازدید در روز دارید لینک شما 1000 مرتبه به اول لیست منتقل و به اضای هر بار نمایش لینک باکس در معرض دید حداقل 150 نفر قرار میگیرد )

* با افزایش تعداد نمایش لینک باکس توسط شما ستاره هدیه میگیرید ( 1 تا 5 ستاره )

*دارای امار واقعی و بدون سیستم اتوریفرش برای جلوگیری از امار غیرواقعی ، رتبه منفی گوگل و سنگین شدن قالب وبلاگ (رتبه گوگل سایت در حال حاضر 2 است)

* کلیه لینک ها و محتویاتشان باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.لینک های غیر اخلاقی و غیر اسلامی شناسایی و برای همیشه حذف می شوند.

قبل از ثبت لینک بخش اخبار سایت را بخوانید و به نکات توجه کنید

در صورتی هم که قبلآ ثبت لینک در سایت کرده اید فقط کافی است کد رو در قالب وبتون مجدد قرار بدین لینکتون هوشمند فعال میشه...
با آروزی موفقیت روز افزون برای شما

یک دونده سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:10

این مثالهایش را خودتان زدید یا از همان مطلب اصلی آورده اید؟
مثالهایی دیگری را هم میتوانید اضافه کنید؟
در ضمن مطلب جالبی بود. ازتان ممنونم.

سلام به استاد محترم از توجهتون ممنونم .
مثالها رو خودم اضافه کردم .باز هم مثالهی جدید میزنم.

سعیده چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:37

سلام دوست من. مطلبت جالب بود. اینکه با شیوه های تبلیغ و مفهوم اونا آشنا بشیم بنظرم خیلی میتونه سطح اطلاعاتمونو گسترش بده. ممنون. راستی من تبلیغات چاکلز رو خیلی دوست دارم. آخه هم نازه هم خوشمزه!! درمورد چاکلز بازم مطلب بنویس!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد