وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

 سلام به دوستان عزیز  

امروز میخوام یکی از مهارت ها و ویژگی های فروشندگان حرفه ای رو از کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران رو واستون بگم .

توانایی نفوذ در دل ها: 

در این حالت شما باید تغییراتی در خودتون پدید بیاورید که این تغییرات باید با اهدافتون هماهنگ باشد و هم چنین باید هوای مشتری را هم داشته باشید حالا برای اینکه متوجه شوید که حرکات شما به دل مشتری نشسته یا نه به شما ۵ روش معرفی می کنیم : 

 

الف) خنده ملایم دائمی :

هیچگاه یک نیشخند فوری نزنید چون با این کاراحساس درونی مشتری مکدر می شود و طوری با مشتری برخورد کنید که احساس کند خنده شما مخصوصا برای او و به خاطر اوست و این عمل را با مکث انجام دهید . ابتدا برای یک لحظه به صورت مشتری خود نگاه کنید سپس مثل اینکه شما یک دوست قدیمی خود را به خاطر آورده اید با او بر خورد کنید . 

 

ب) کودک بزرگ :  

هر مشتری یک کودک بزرگ است و هر کودکی دوست داره با آغوش باز او را بپذیرد به سمتش بروید و به او احترام بگذارید و در مقابلش بایسنید وبا او گفتگو کنید . 

 

ج) ارتباط چهره به چهره و بدون مانع : 

اجازه بدهید مشتری فاصله بین شما را انتخاب کند اگر او یک قدم به سمت شما می آید شماهم یک قدم به عقب نروید و اگر شما یک قدم به سمت مشتری برداشتید و او عقب رفت شما بیشتر جلو نروید و هم چنین  بازوهای خود را به صورت ضربدری نگه ندارید و بدن خود را به صورت کاملا باز و راحت نگه دارید  

 

د) چشم های گیرا (نافذ ) 

اگر زن ها در حال فروش کالایی به زن های دیگر و یا جنس مخالفشون هستند ارتباط چشمی باید در بیشترین حد خود باشد اما مردها باید یه کم از شدت نگاهشون کم کنند تا مشتریان احساس ترس نکنند و اگر برای یک جمع صحبت می کنید نگاهتون رو بچر خونید این طوری افراد احساس می کنند به اونها احترام گذاشتید البته لازم است نگاهتون رو با در نظر گرفتن شرایط مشتری اعمال کنید اگر مشتری  شما خانومی است که نگاه مستقیم او را آزار میدهد بهتر است فروشندگان خانم در مقابلش بایستند و یا مردها غیر مستقیم با ایشان گفتگو کنند . 

 

ه) محدود کردن اضطراب و بی قراری: 

هنگام مواجهه با مشتری هرگز دست خود را روی صورتتان قرار ندهید . هنگامی که شانه شما به خارش آمد به آن دست نزنید و یا بینی خود را نخارانید . وقتی هوا گرم است دکمه پیراهنتان را باز نکنید . زیرا انجام دادن این حرکات نشان دهنده اضطراب و بی قراری شماست و ممکن است مشتری فکر کند که شما صداقت ندارید  

 

یک سخن از پرویز درگی: 

خودمان را دائما نارس بدانیم و هر وقت احساس کامل بودن کردیم یعنی میوه رسیده شده ایم که باید منتظر افتادن پوسیدن و از بین رفتن باشیم . 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
یک دونده پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:33

شما فروشنده هستی و ما مشتری.
اگر بخواهی توجه مارو جلب کنی که نظر بدیم. یعنی از منابع خودمون که همون توجه و نوشتن باشه برای شما خرج کنیم نباید فکر کنیم که شما محتاج ما هستی و شما نباید به زبون بیاری.
پس هیچ وقت اون جمله ی آخر و نگین. چون بعد من مشتری فکر می کنم که دارم به شمای فروشنده لطف می کنم.
موفق باشید.

ریحانه صباغ طبسی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:01

سلام
مرسی خیلی جالب بود. این را یک فروشنده حرفه ای می گه البته همین العان فهمیدم که حرفه ای ام.
باز هم ممنون

سلام
ممنون از توجهتون
خیلی خوشحالم که در محضر شما فروشندگان حرفه ای قرار دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد