وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

آهنگ تبلیغاتی 250 میلیون دلاری بی محتوای کوکاکولا ... !

باسلام به همه ی دوستان. از آنجایی که این آهنگ بسیار زیبا من را هم تحت تاثیر محتوای خود قرار داد ، پیشنهاد میکنم شماهم یه نگاهی بیندازید. البته سعی  کنید با تمام احساستان آهنگ را بخوانید.تابه وضوح شاهد هجوم موجی از احساس از سوی این  متن باشید............

 این آهنگ که برای اولین بار از رادیو پخش شد مورد استقبال واقع نشد .بطوریکه حتی بسیاری از شرکت های بطری پرکنی هیچ پولی برای پخش آن ندادند. متن آهنگ از این قرار است  :

می خوام برای همه دنیا یه خونه بخرم و با عشق فرشش کنم.

درخت سیب توش بکارم، زنبور عسل، قمری سفید توش بیارم.

میخوام به دنیا یاد بدم تا یک صدا آواز بخونیم.

میخوام برای همه دنیا کوکا بخرم تا کنار هم باشیم.

این خود خودشه. دنیا الان کوکا می خواد  !!!!!!!!!!!!!!!!!

اما تیزری که در ژولای 1971 از تلویزیون های آمریکا با همین آهنگ پخش شد، موج علاقه مردم را به دنبال داشت. کوکا-کولا 250 میلیون دلار برای این  تبلیغ در تلویزیون های امریکا هزینه کرد.تا نوامبر همان سال،کوکا-کولا و نمایندگی های بطری پرکنی، بیش از صد هزار نامه از مردم در مورد این تبلیغ دریافت کردند.در خواست برای این آهنگ آنقدر زیاد بود که خیلی از مردم به ایستگاه های رادیویی زنگ می زدند و می خواستند که آهنگ دوباره پخش شود.نظرسنجی ها نشان می دهند که این تبلیغ یکی از بهترین ها در تاریخ بوده است، و سی سال است که هنوز نت این آهنگ از زمان نوشته شدنش به فروش می رسد  

باورکنید من که کلی خندیدم با خواندن این جملات. آخه ربطی نداره به نوشابه.الان که فکر میکنم به این نتیجه میرسم بابا بازم تبلیغات چاکلز خودمون....! البته به پای تبلیغات  ایرانسل و برنج و  صحت و ... که اصلا نمیرسه. راستی این صحت  همونه ، فقط بسته بندیش عوض شده.

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:38

سلام سعیده جون مطلبت جالبه اما تو تبلیغات خودمون برنج محسن یادت رفت بگی ( چه قد بلندی .......)

سلام دوست من. ممنون ازتوجهت به این مطلب. راست میگی ها. اینو به کل فراموش کرده بودم.با اون قدبلندش سری داره توی تبلیغات !! ( ما نشستیم آقا .....!!!!! )

مهسا سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:38

شرمنده یادم رفت خودمو معرفی منم

علی سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:37

سلام
شما رو به خدا مارو اینقدر نخندونین.
مردم دنیا از چه چیزایی خوش شون می یاد.
حالا خود تبلیغ (اصلش) رو در دسترس ندارین بدین مام گوش کنیم شاید آهنگش قشنگ باشه

با سلام و تشکر از نظرتون. زیاد هم نخندید گناه دارن.بهشون برنخوره یه وقت. بلخره خلق چنین شاهکار هنری و موسیقی حاصل تفکر چندین ساله ی دست اندرکاران کوکاکولا بوده است متاسفانه CD این محصول هنوز به دستم نرسیده !

بهزادمنش چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:57

سلام
جالب بود.من فکر میکنم این مطلب شما بر میگرده به فرهنگ و نگرش بلاد کفر.آخه اونا مثل ما غرق محبت نیستن!!!
وقتی این چنین متنی رو میشنوند سریع باهاش ارتباط برقرار میکنند.
پیروز باشید

باسلام. متشکرم از توجهتون به موضوع. با چنین آهنگ زیبایی به نظرم اگه ارتباط برقرار نکن جای تعجب داره.....!!!! البته شاید تیزر تبلیغاتیش زیباتر از آهنگی بوده که از رادیو پخش شده. احتمال داره از بازیگران هالیوودی هم دعوت به همکاری کرده باشن !!

ریحانه صباغ طبسی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:37

سلام
پیشنهاد می کنم این لیست نظرات را به عنوان تحقیقی از عدم استقبال این تبلیغ در ایران به کوکا کولا بفروشید.
من که از تبلیغ صحت بیشتر خوشم اومد.
شاید هم موضوع موفقیت اصلی موزیک بوده که اینجا نداریمش
متشکرم

وقت بخیر. نه اینجوری دیگه مردم از خوردن کوکاکولا دل زده میشن. به نظرمن علت موفقیتش شاید بازیگرانش بودن این هم میتونه باشه دیگه

سامان گلابتونی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:10 http://www.saleshub.blogsky.com

خیلی جالب بود
می تونی آهنگشو هم بزاری؟

باسلام.متشکرم ازنظرتون. نه متاسفانه. اما به محض اینکه cd این اهنگ به دستم برسه برای دانلود توی وبلاگ قرارمیدم!
درباره این اهنگ همین مقدارمطلب رو خودم مطالعه کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد