وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

با عرض سلام و تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهار همچون تابستان  

 

با توجه به تعریفی که استاد گرامی از smart در کلاس کامپیوتر ارایه کردند من یکی از اهداف سال 90 را که فکر میکنم این هدف یکی از اهداف اکثر دوستان کاویانی باشد را بیان میکنم . 

 

حال تعریف آقای قربانزاده از smart اینگونه بود که باید ابتدا یک هدف کلی را مشخص کنیم سپس نقاط قوت و ضعف خود را و هم چنین فرصت هاو تهدیدهای محیط را مشخص کنیم در مرحله بعد استراتژی را تعیین کنیم و بعد از آن هدفگذاری و سپس تدوین برنامه جهت رسیدن به هدف و پس از آن تعیین منابع و در آخر بودجه بندی کنیم که من اینگونه هدف خود را که پذیرفته شدن در کنکور کاردانی به کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی است مشخص میکنم . 

نقاط قوت : دروس تخصصی  

نقاط ضعف : دروس عمومی  

فرصت ها : دارا بودن کتاب تست  

تهدید ها : تعداد زیاد شرکت کنندگان کنکور |قوت داوطلبان دیگر در دروس عمومی 

تعیین استراتژی : wo | اختصاص دادن زمان بیشتری به دروس عمومی  

هدفگذاری :به اتمام رسانیدن دروس عمومی در طی 3 ماه  

تدوین برنامه جهت رسیدن به هدف : هر روز روزی 4 ساعت اختصاص دادن به دروس عمومی  

منابع : جزو ء ، کتاب تست ، کتب درسی  

بودجه بندی :خواندن 124  ساعت در ماه  

 

امیدوارم که تعریفی که من از SMART متوجه شدم با واقعیت مطابق باشد .

نظرات 4 + ارسال نظر
ریحانه صباغ طبسی یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:07

امیدوارم همتون تو کنکور با رتبه ی خوب قبول شین.
راستی چه نکات خوبی استاد به شما گفتن گاهی بعضی هاشو همین طوری برای ما هم بنویسید .
ما هم سعی می کنیم همین کار را بکنیماینطوری اندازه ی همه ی کلاس های استاد از ایشون چیز های خوب یاد می کیریم.

راستی معلومه شما هم خیلی نکته بین و درس خون هستین هاا
خیلی استراتژیک بودن
مرسی

تکتم یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 16:34

OPSSSSSاینجا چه خبره!!!!!!! مثل اینکه این چند وقتی که من نبودم هیچکی حالو حوصله نوشتن نداشته.از شما بعید بود(معیار؟).خیلی خوب انالیزشون کردی در ضمن120/.بهت اطمینان میدم شما به این هدف میرسی .
ببخشید یه سوال توقسمت فرصتها نوشتی دارا بودن کتاب تست <خب مگه دیگران این فرصتو ندارن؟>

سلام تکتم جون
چرا منو تو این موقعیت قرار میدین کی........ه
مطابق تعریف فرصت چیزی است که تأثیر مثبت و مطلوب بر افراد می گذارد و بنابراین در این تعریف تآکیدی بر مشترک یا مختص بودن آن امر مطلوب نشده است بنابراین فرصت ممکن است یک امر مشترک بین افراد باشد و لزومی ندارد که اختصاص به آن شخص خاص داشته باشد.
ممنون از سؤال خوبت.

مرجان سالاری دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:52 http://hrmatattar.blogsky.com

سلام مرضیه جون
من که همچنان از سخنان استاد درس میگیرم ،چه کار خوبی کردید این پستتون رو گذاشتید من هم مطالب خوبی یاد گرفتم.
در ضمن امیدوارم شما هم به هدفون برسید.
یه چیزی هم به عنوان کسی که کنکور کارشناسی رو تجربه کرده بهتون بگم از تعداد زیاد داوطلبان نترسید ،یه استادی داشتم که میگفتند بیشتر افراد سیاهی لشکرند پس نباید اینو به عنوان تهدید برای خودتون بدونید.
موفق باشید

سلام مرجان عزیز
به علت اینکه این مورد به هر حال تأثیر منفی در روحیه من دارد من آن را به عنوان یک تهدید قلمداد کردم.
ممنون از دلداریت.

تکتم چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:14

۲۰ امتیاز.منم ممنونم از جواب خوبت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد