یک دونده:ره رو آن است که آهسته و پیوسته رود، نه گهی تند و گهی خسته رود.مهسا: تنها راهزنی که دار و ندار آدمی را به یغما می برد اندیشه های منفی خود اوست زیرا هیچ کس جز خود آدمی چیزی به خود نمی دهد و هیچ کس جز خود آدمی چیزی را از خود دریغ نمی دارد. علی:بزرگترین گناه نا امیدی است( امام علی ع). سعیده سیدی: همیشه قیمتی ترین چیزها آنهایی نیستند که در دوردستها دنبالشان میگردیم؛گاهی همه هستی در کنار ماست،واین کم سویی چشمهاست که مارا به بیراهه می اندازد، حسین:ما نمی توانیم دیروز را تغییر دهیم ولی می توانیم فردایمان را با امروز بسازیم. ندامنصوریان:بزرگترین هدفی را که می خواهید تا یکسال دیگر به آن دست یابید مشخص کنی۰ آنتونی رابینز> . ... .در قسمت (ورود ممنوع) منتظر جملاتتون هستم وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان
 
ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

آمار سایت

جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 | توسط: zahra | چاپ مطلب

سلام امیدوارم منو فراموش نکرده باشین چون من هنوز زندم مطلبی که میخوام براتون بنویسم در مورد هرم مشتری گرفته شده از سخنان دکتر کامران صحت دکترای DBAگرایش بازار یابی از انگلستان...

سلام امیدوارم منو فراموش نکرده باشین چون من هنوز زندم مطلبی که میخوام براتون بنویسم در مورد هرم مشتری گرفته شده از سخنان دکتر کامران صحت دکترای DBAگرایش بازار یابی از انگلستان...

   هرم مشتری 

با راه اندازی سیستمی برای طبقه بندی مشتریان میتوان سطوح جداگانه ای را برای سطوح مختلف سود تعریف کرد. سیستم ها و عنوان های مختلفی برای چارچوبی که به آن هرم مشتری گفته می شودوجود دارد که در اینجا چها ر نمونه ردیف /طبقه برای چارچوب مورد نظر ارایه میشود: 

1-(ردیف/طبقه موسوم به بلاتین)که سود آورترین مشتریان بنگاه بوده و آنهایی هستند که بیشترین مصرف کنندگان محصولات بنگاه به شمار می روند،نسبت به قیمتها حساسیت چندانی ندارند، تمایل به سرمایه گذاری دارند و آماده استفاده از محصولات جدید بوده و ضمنانسبت به بنگاه در خود احساس تعهد میکنند. 

2-(ردیف/طبقه موسوم به طلا)که از نظر سطح سودآوری بایین تر از ردیف بلاتین قرار دارد. شاید علت این امر تقاضای مشتریان برای دریافت تخفیف باشد که این مطلب خود حاشیه های سود را محدود میکند. ااگرچه این دسته از مشتریان از محصولات بنگاه زیاد استفاده میکنند اما ممکن است نسبت به آن وفادار نباشند همچنین ممکن است به طور همزمان با چند فروشنده خدمت معامله کنند و به این ترتیب ریسک را به حداقل برسانند. 

۳-(ردیف/طبقه موسوم به آهن)متشکل از مشتریانی است که برای پوشاندن حجم فعالیتهای سازمان مناسب هستند اما سطح مصرف وفاداری یا سودآوری آن ها به اندازه کافی قابل توجه نیست. 

۴-(ردیف/طبقه موسوم به سرب)از مشتریانی تشکیل میشود که برای بنگاه هزینه ساز بوده و خواستار توجه بیشتری هستند در حالی که میزان سودآوری آنان کم است.همچنین در برخی موارد مشتریانی مشکل ساز بوده و در بنگاه نزد سایرین گله کرده و موجب گرفتاری و اختلال در جذب منابع برای بنگاه میشوند. 

در این طبقه بندی اساس کار بر مبنای متغیرهای بسیاری غیر از (فروش)که در واقع تعیین کننده میزان سودآوری طبقات میباشدبنا نهاده شده است.هرم مشتری در بیشتر صنایع انواع مختلف آن از جمله در بنگاههایی که ارتباطمستقیم با مصرف کننده دارندیا برای واسطه ها و سایر مشاغل کاربرد دارد.برای مثال شرکت فدرال اکسبرس بر اساس میزان سودآوری مشتریان خود آنها را به سه دسته خوب،بد ،زشت تقسیم کرده و به این ترتیب ،تحول بزرگی در فلسفه بازاریابی خود به وجود آورده.همچنین اکنون به جای آن که برای تمام مشتریان به یک شیوه بازاریابی کند،تلاش خود را جذب مشتریان خوب،سعی در تبدیل مشتریان بد به مشتریان خوب و حذف مشتریان زشت کرده است. 

منتظر نظراتتون هستم  

  





 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

شنبه 15 مرداد ماه سال 1390 ساعت 12:38 | توسط: علی | چاپ مطلب