وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

همین حالا دست به کار شوید

هیچ چیز جای استعداد را نمی گیرد,سخت کوشی و خصلت های دیگر به تنهایی فایده ای ندارد .  ( آلدوس هاکسلی)

-روزی یکی از مربیان کشتی به یکی از شاگردانش گفت:«تو استعداد داری و سخت هم تمرین می کنی . این خیلی خوبه .اما اگه میخواهی یک کشتی گیرعالی بشی باید تجربه کسب کنی.»

اگر میخواید یک ورزشکار موفق بشوید ,تمرین کردن به معنای تجربه نیست , شرطی شدن تجربه نیست و آموزش دیدن هم تجربه نیست .اینها همه جایگاه خودشان را دارند نه بیشتر .این مربی می گوید که فقط شرکت در رقابت های کشتی است که باعث می شود یک ورزشکار تجربه کسب کند . 

همین ایده تقریبا در مورد تمام کارهایی که انجام می دهیم کاربرد دارد.فکر کردن درباره یک کار انجام دادن آن کار نیست , آماده شدن برای انجام یک کار انجام آن کار نیست , تمرین کردن یک کار انجام آن کار نیست و مجسم کردن یک کار انجام آن کار نیست .

انجام یک کار دقیقا یعنی انجام آن کار .

هیچ راه دیگری وجود ندارد . برای اینکه نقاط ضعفتان را برطرف  کنید تا بتوانید موثرتر و طبیعی تر کارتان را انجام دهید باید آن کار را چندین بار در شرایط واقعی انجام دهید تا زمانی که دیگر برای انجان آن کار نیازی به فکر کردن نداشته باشید و به طور خودکار آن را انجام دهید .

راز اینکه به بهترین نحو عمل کنید این است که ذهنتان را انقدر خوب شرطی کنید که رفتار ها و عکس العمل هایتان راحت و اتوماتیک شود.

به همین دلیل باید در موقعیت های واقعی آنقدر رفتار های جذاب از خودتان نشان بدهید تا به فردی جذاب تبدیل شوید .

نظرات 1 + ارسال نظر
مرجان سالاری شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 22:41

سلام مهساجون
مطلب جالب و مفیدی رو نوشتی.
یادمه ترمی که گذشت،تویه کلاس منابع انسانی استاد گفتند یادگیری چهار مرحله دارد:1) نامهارت و ناآگاهی.2)نامهارت وآگاهی.3)مهارت و آگاهی.4)مهات و ناآگاهی.یعنی انسان با تمرین کردن فراوان این مراحل را طی میکند تا به مرحله ی مهارت و ناآگاهی برسد،در این مرحله انسان طوری در کارش مهارت پیدا کرده که نا خود آگاه و سریع کارش را به درستی انجام میدهد و من فکر میکنم این همان شرطی کردن ذهن است.
ممنون
موفق باشید

سلام مرجان جون منم با نظرت موافقم چون توی مطالبی که دارم برای کنکور می خونم این بود یکسری از کارهای ما تحت محرک های محیطی ماست که اگر برای ما خوشایند بود اونو ادامه میدیم و اگه ناخوشایند بود از ادامه دادن به آن جلوگیری می کنیم مثه همون یک دسته گوریلی که توی یک قفس بودند که از سقف اون یک دسته موز آویزون بود و تا هرکدوم از اونها سارغ موز ها می رفتن آب روسرشون می ریخت . وهربار که یک گوریل وارد قفس می شد و اینکار را انجام میداد با خشونت مابقی گوریل ها موجه می شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد