وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

مسلما مورچه

                            

مورچه هر روز صبح زود سر کار می رفت و بلافاصله کارش را شروع می کرد و با خوشحالی هر روز کار زیادی انجام می داد. رئیسش که یک شیر بود از اینکه می دید مورچه می تواند بدون سرپرستی بدین گونه کار کند، بسیار متعجب بود. بنابراین سوسکی را که تجربه بسیار بالایی در سرپرستی داشت و به نوشتن گزارشات عالی شهره بود، استخدام کرد تا این موضوع را بررسی کند.

اولین تصمیم سوسک راه اندازی دستگاه ثبت ساعت ورود و خروج بود. او همچنین برای نوشتن و تایپ گزارشاتش به کمک یک منشی نیاز داشت. عنکبوتی هم مدیریت بایگانی و تماسهای تلفنی را بر عهده گرفت. شیر از گزارشات سوسک لذت می برد و از او خواست که نمودارهایی که نرخ تولید

را توصیف می کند تهیه نموده که با آن بشود روندها را تجزیه تحلیل کند. او می توانست از این نمودارها در گزارشاتی که به هیات مدیره می داد استفاده کند. بنابراین سوسک مجبور شد که کامپیوتر جدیدی به همراه یک دستگاه پرینت لیزری بخرد. او از یک مگس برای مدیریت واحد تکنولوژی اطلاعات استفاده کرد.

مورچه که زمانی بسیار بهره ور و راحت بود از این حد کاغذ بازی افراطی و جلساتی که بیشتر وقتش را هدر می داد متنفر بود. شیر به این نتیجه رسید که زمان آن فرا رسیده که شخصی را به عنوان مسئول واحدی که مورچه در آن کار می کرد معرفی کند. این سمت به جیرجیرک داده شد. اولین تصمیم او هم خرید یک فرش و نیز یک صندلی ارگونومیک برای دفترش بود. این مسئول جدید یعنی جیرجیرک هم به یک عدد کامپیوتر و یک دستیار شخصی به منظور کمک به برنامه بهینه سازی استراتژیک کنترل کارها و بودجه نیاز پیدا کرد.

اکنون واحدی که مورچه در آن کار می کرد به مکان غمگینی تبدیل شده بود که دیگر هیچ کسی در آن جا نمی خندید و همه ناراحت بودند. در این زمان بود که جیرجیرک، شیر را متقاعد کرد که نیاز مبرم به شروع یک مطالعه سنجش شرایط محیطی وجود دارد. با مرور هزینه هایی که برای اداره واحد مورچه می شد شیر فهمید که بهره وری بسیار کمتر از گذشته شده است.

بنابر این او جغد که مشاوری شناخته شده و معتبر بود را برای ممیزی و پیشنهاد راه حل اصلاحی استخدام نمود. جغد سه ماه را در آن واحد گذراند و با یک گزارش حجیم چند جلدی باز آمد. نتیجه نهایی این بود: «تعداد کارکنان زیاد است».

حدس می زنید اولین کسی که شیر اخراج کرد چه کسی بود؟

مسلماً مورچه؛ چون او عدم انگیزه اش را نشان داده و نگرش منفی داشت.

نظرات 5 + ارسال نظر
على دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:09

سلام
به قول خودتون ان بودن رو داشتین.الان کار دارم و بعد مطلبتون رو میخونم و نظر میدم

ندا چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 00:10

سللللام
من یه کوچولو اومدم باز دارم میرم-میلاو جون دلم واسه ی تو بقیه ی بچه ها تنگ شده خبری از دوستان این وری و اون وری نیست حالا من درگیر عروسیم شماها کجایین؟؟؟؟

متنتو خوندم خیلی جالب بود البته باید توی فرصت بیشتر تحلیلش کنم برای خودم. یاد این ضرب المثل افتادم که میگن اومد ابروشو درست کنه زد چشمشو کور کرد. اما نمی دونم اصلا ربطی داشت یا نه!!
راستی به نظرت اینکه واسه ی هر سمتی یک جانورو بکار برده دلیل خاصی داره یعنی باهم سنخیتی داشتن که مثلا گفته عنکبوت مدیر بایگانی؟
مرسی گلم

سلام ندای خودشون اینا !!!!!!چطوری ؟.میدونی از کی بود باهات نحرفیده بودم؟!!!!!!فکر ککککککککن ...از صب .خیلی نگرانت بودم از بچه ها بپرس همش ذکرم این شده بود:یه الغوث میگفتم یه این ندا کجاست دلم براش تنگ شده(الکی! الکی!)

والا از بچه های اینوریو اونوری که چه بدونم .من فقط از بچه های بالا خبر دارم.حالا خدا خیرشون بده اون کار آفرینانه برتره استانو!!!!!!!!!!!!! که به یه بهانه ای ما رو کشوندن اونجا دوباره همو دیدیم.
واقعا لطف کردی متنمو خوندی.روحمو شاد کردی .اره حتما یه فرصت خوب پیدا کن تحلیلش کن هنوز جای تحلیل داره...
ضرب المثلتم یکم ربط داشت اونقدرام بی ربط نبود.حالا اینکه میگی سنخیت اون پشره ها با کار....... فکر نمیکنم...................................

علی چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:12

سلام
اوووووووووووووووووووووووووووو
بابا عروسی کی؟
مام دعوتیم دیگه؟

سلام
شما که ماشالا پایه هرگونه مجلسو مهمونیو ....هستی الا علم !!عروسیه نوشه!...شما نظرتونو راجع به متن بگید.

مهسا چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 14:26

به به ببین کی اومده خواهر عروس ... سلام ندا جون خسته نباشی عزیزم بالا خره عروسی راه انداختی انشالله به همین زودیای زود شیرینی عروسی خودت البته فعلا شیرینی این عروسی یادت نره عزیزم
حالا بریم سراغ مطلب تکتم
سلام تکتم جون مطلبت خیلی عالی بود مخصوصا با این عکسی که گذاشتی بدبخت مرچه هه چی کاری می کنه ؟؟؟؟
به قول ندا مدیره اومده ابرو شو درست کنه زده از هستی ساقتش کرده مورچه هه که داشت کارشو می کرد از بالای اینکه خیلی کار می کرد اخراجشم کردن ....
به نظر من هرچی سازمان کاغذ بازی کمتری داشته باشه راندمان کاری بالا میره و هرچی سازمانو تخت تر کنیم یعنی از نیروی کار اضافی بپرهیزیم حیطه نظارت ا بیشتر میشه و یک مدیر بهتر می تونه اطلاعات و کسب کنه و تصمیم بگیره .

سلام مهسا جان.
ببین مطالب علمی داره به مجالس عروسیو شیرینیو تاتو ابرو و غیره ختم میشه.ای بابا استغفرا...
خب حالا برگردیم به متن.اره منم با نظر خوبت موافقم.دقیقا فکر منم همین بود
فقط یه نکته اخلاقی داشت که تقریبا بهش اشاره کردی:نباید سر کار خیلی کار کنیم وگر نه مدیر خیالات ورش میداره و ادامه داستان
موفق باشی

مرجان سالاری جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:43

ممنون میلاو عزیز مطلب تأمل برانگیزی بود.
به نظر من هم در سازمان ،اگر یکی از اعضا نگرش منفی داشته باشه باعث تضعیف روحیه ی خود و دیگر کارکنان میشه و این باعث میشه که کارایی و اثر بخشی در سازمان پایین بیاد و فکر میکنم که سازمان بجای استخدام افراد زیاد که این خود باعث به وجود آمدن هزینه هایی میشود یگ گروه کوچک قوی در سازمان استخدام کند تا هم هزینه ها کم شود و هم تصمیم گیری دقیق تر شود.راستی ندا خانم مبارکه خوش به حالت که خواهر داری،من همیشه آرزو داشتم که یه خواهر داشته باشم ،باز خدارو شکر که هم دوستای خوبی دارم و هم مامانم همیشه بهم کمک میکنه که کمبود خواهرو کمتر احساس کنم .میگن خداوند گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری.(ای بابا کجایی ندا خانم که باعث شدی سفره ی دلم باز شه اینجا)
شاد و پیروز باشی میلاو عزیز

اخه مشکل هم همین جاس .اخه اصلا نیازی به گروه تحقیقات نبود.
فعلا که تو این مطلب ،نظرتون که واسه ریحانه جان گذاشته بودید هم صدق میکنه.متاسفانه یه خنگول سر پرست 99تا اندیشمند شده...

ای بابا مرجان جون داغ دل منم تازه کردی (البته بابت نبودن ندا) این ندا که طفلی یه پاش تو کلاس زبانه یه پاش تو بازار ،چشاشم که تو ژرنالای لباس
ممنون از حضور سبز پر رنگت
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد