وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

استفاده از فرصت های محیطی

سلام دوستای خوبم امیدوارم خستگی امتحانا رو با گرفتن نمره های خوب پشت سر گذاشته باشید و همچنین عرض سلام خدمت استاد محترم.

مطلبی که می خوام راجبش باهاتون صحبت کنم در مورد استفاده از فرصت های محیطیه،

همون طور که در کتاب اصول بازاریابی کاتلر صفحه 80 خوندیم:

سلام دوستای خوبم امیدوارم خستگی امتحانا رو با گرفتن نمره های خوب پشت سر گذاشته باشید و همچنین عرض سلام خدمت استاد محترم.

مطلبی که می خوام راجبش باهاتون صحبت کنم در مورد استفاده از فرصت های محیطیه،

همون طور که در کتاب اصول بازاریابی کاتلر صفحه 80 خوندیم:

بازاریابی، فروش و تبلیغات ساده نیست، بلکه عبارتست از یک فرآیند کامل برای هماهنگ کردن سازمان ها با بهترین فرصت ها.

یکی از تغییرات اخیر و بحث برانگیز در کشورمان حذف یارانه ها و توزیع نقدی آن ها بود.علی رغم وجود موافقت ها و مخالفت ها و ابهامات موجود در مراحل اولیه ،این طرح می تونست به عنوان یک فرصت بزرگ در اختیار سازمان های هوشیارو خلاق قرار بگیره بطور مثال بانک ملی به عنوان اولین بانکی که این فرصتو  درک کرد قبل از اجرایی شدن آن به انجام تبلیغات در این رابطه پرداخت و تونست گامی موثر در این خصوص بر داره .بطوری که آمارهای منتشر شده توسط این بانک موید آن است که 76 درصد این حسابها در بانک ملی متمرکز شدن.

 اگرچه امتیاز گستردگی و ارتباط ذهنی موجود میان بانک ملی و موضوع یارانه های دولتی کمک زیادی به این بانک کرد، اما از طرفی به این واقعیت که درک به موقع فرصتهای محیطی چگونه می تواند به پیشتازی منجر شود تاکید دارد.

در مورد این دسته از فرصتها در آینده بانکهایی موفق خواهند بود که در شناخت فرصت و چابکی در عکس العمل دیگران پیشی بگیرند. . بنظر من بانک ملی تونسته با انجام اقدامات این چنینی جایگاه خوبی در ذهن ایرانیان ، به عنوان اولین اطلاع رسان، اولین مجری و ... ایجاد کند که این همان جایگاه یابی     ((positioning  ست که نسبت به بانک های دیگه از تصویری مطلوب تر برخوردار است.

 بانک ملی تونسته تعریف و درک صحیحی از نیاز و خواسته مشتری داشته باشه بطوری که علاوه بر             جذب بالای حساب یارانه ها تدابیری جهت رسیدگی به امور و مشکلات احتمالی پس از افتتاح حساب اندیشیده است. به عنوان مثال اگر به سایت بانک ملی ((bmi.ir مراجه کنید در اون قسمتی تحت عنوان "پرداخت یارانه ها" مشاهده می کنید ( :بانک ملی ایران در راستای اجرای صحیح هدفمند سازی یارانه ها ستاد ویژه ای جهت رسیدگی به مشکلات ایجاد نموده است . لطفا پس از مطالعه بخش سوالات متداول در صورتیکه اشکالی در واریز مبالغ به حساب یارانه ها دارید به بخش ثبت مشکل مراجعه نمایید.که خود معرف استفاده از تبلیغات پیشبردی  (promotion_ 4p) صحیح است.

منتظر نظراتتون هستم.

نظرات 2 + ارسال نظر
یک دونده چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:35

جالب بود. آیا شما خانواده تان بانکی است؟
در ضمن فرصت های محیطی هر روز در دور و بر ما هستند. بعضی آنها آنرا می بینند و بعضی ها نه. بعضی ها زودتر می بینند و بعضی ها دیرتر.
اگر من بجای بانک ملی بودم باز هم تمرکز بیشتری بروی بحث هدفمندی یارانه ها می کردم. یعنی تا یک درصد بالایی از خدماتم را اینترنتی می کردم و آنرا در دسترس همه قرار می دادم. نه اینکه هر کسی بخواهد کارهایش را بصورت اینترنتی انجام دهد برود و یک دستگاه رمز یاب 20 هزار تومانی بخرد که اکثر مردم اینکار را انجام نمی دهند.
دوم اینکه بروی شرکت های عرضه کننده ی خدمات اینترنت سرمایه گذاری می کردم. یعنی یک شرکت درست می کردم که عرضه کننده ی خدمات اینترنت پرسرعت باشد و با استفاده از منابع عظیم بانک آنرا در سرتاسر کشور همه گیر می کردم.
شما اگر جای بانک ملت بودید دیگر چکار می کردید؟

تکتم جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:18

سلام.
به نظر منم شرکتهایی که بتونن زودتر از رقبا به تغییرات محیطی پاسخ بدن از امتیاز بالاتری برخوردار میشن که این نشون دهنده تحقیقات مناسب ودرنتیجه اشنایی درست این شرکتها ازبازار و آمادگی مقابله بافرصتها و تهدیدات جدیده محیطه.که در کنار مثال تومیتونم اینو بگم که در کشورهایی که رکود اقتصادی بر اونها حاکمه شرکت هیوندا طی تبلیغاتی اعلام کرد هرکس از محصولات هیدوندا استفاده کنه تا زمانی که بر سر کار هست و میتونه قسط هاش رو پرداخت کنه که هیچ اما اگر با مشکل بیکاری مواجه شد میتونه ماشینش رو پس بده و مبالغی رو که پرداخت کرده رو پس بگیره که این همسو کردن تبلیغات با مسایل و مشکلات موجود در جامعه است.
مثالت جالب بود موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد