وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

سپاس

 

ای دیده به دیدار تو شاد
باغ جانت همه وقت از اثر صحبت دوست تازه ،  

عطر افشان
گلباران باد

ادامه مطلب ...

سلام امیدوارم منو فراموش نکرده باشین چون من هنوز زندم مطلبی که میخوام براتون بنویسم در مورد هرم مشتری گرفته شده از سخنان دکتر کامران صحت دکترای DBAگرایش بازار یابی از انگلستان...

ادامه مطلب ...

هفته معلم مبارک

.

 

اندیشه ام از تو سبز و آباد شده  

                                از جهل وغم این فکرتم آزاد شده

در مکتب پاک و شاد استاد ببین   

                                  غم رفته زجانم ودلم شاد شده . . .

 

 

 استاد عزیز روزتون مبارک 

و اما هدف من...

سلام به استاد محترم و دوستای خوب و قدیمی

 

باتشکرازاستاد عزیز که دوباره استارت روشن شدن موتور وبلاگ کاویانو زدن و شور و هیجان در بچه ها ایجاد کردن که امیدوارم پایدار باشه و شاهد همت بچه ها از جمله خودم باشیم.

 

یکی از مهمترین اهداف من مدیربانک شدنه که البته یک هدف بلندمدت محسوب میشه و به زمان زیادی نیاز داره...

ادامه مطلب ...

بیان اهداف سال نو با استفاده از مدل smart

 

با سلام و تبریک سال نه چندان نو به دوستان و استاد محترم امیدوارم سال خوب و خوشی داشته باشید . 

 

اول هر کدوم از حروف SMART رو توضیح مختصر میدم گویا فراموش کردیم.   

 واژه SMARTبر گرفته از حرف اول واژگان زیر می باشد: 

Specific – Measurable – Action oriented – Realistic – Time& resource constrainted  

در ضمن یکی از اهداف من در سال نود قبولی در کنکور کاردانی به کارشناسی می باشد که در  

 قالب مدل SMART  توضیح میدم. 

 

S : ویژگی مشخص بودن اهداف در مدل SMART  یعنی اهداف نباید مبهم و کلی باشند و باید بر  

 

یک موضوع خاص متمرکز باشند .هدف من قبولی در کنکور است که کاملا هدفی مشخص و بدون 

 

 ابهام می باشد. 

  

M : ویژگی قابلیت اندازه گیری در مدل SMART  قضاوت در رابطه با میزان تحقق هدف در گرو میزان 

 

 قابلیت اندازه گیری آن هدف است. اندازه گیری هدف را میتونم با افزایش میزان مطالعه روزانه از 3 

 

ساعت به 5ساعت انجام بدم .   

 

 

A :ویژگی قابلیت کاربردی اهداف در مدل smart منظور از کاربردی بودن این است که فعالیتها  و 

 

 عملکردهایی که صورت میگیرد در نهایت به یک نتیجه قابل استفاده بینجامدکه با آن بتوان چیزی 

 

 را بهبود یا تغییر داد.  مطالعه روزانه دروس کنکور به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در کنکور می 

 

 انجامد  .که منجر به ارتقای سطح دانش من می شود.  

 

R : ویژگی واقعی بودن اهداف میزان واقعی بودن هدف در عملی بودن و امکان پذیر بودن آن است. 

 

که قبولی در کنکور امیدوارم که امکان پذیر باشد. 

 

T : بیان کردن محدودیت های زمان و امکانات اهداف محدودیت زمانی : برگزاری کنکور در 6 مرداد

با عرض سلام و تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهار همچون تابستان  

 

با توجه به تعریفی که استاد گرامی از smart در کلاس کامپیوتر ارایه کردند من یکی از اهداف سال 90 را که فکر میکنم این هدف یکی از اهداف اکثر دوستان کاویانی باشد را بیان میکنم . 

 

حال تعریف آقای قربانزاده از smart اینگونه بود که باید ابتدا یک هدف کلی را مشخص کنیم سپس نقاط قوت و ضعف خود را و هم چنین فرصت هاو تهدیدهای محیط را مشخص کنیم در مرحله بعد استراتژی را تعیین کنیم و بعد از آن هدفگذاری و سپس تدوین برنامه جهت رسیدن به هدف و پس از آن تعیین منابع و در آخر بودجه بندی کنیم که من اینگونه هدف خود را که پذیرفته شدن در کنکور کاردانی به کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی است مشخص میکنم . 

نقاط قوت : دروس تخصصی  

نقاط ضعف : دروس عمومی  

فرصت ها : دارا بودن کتاب تست  

تهدید ها : تعداد زیاد شرکت کنندگان کنکور |قوت داوطلبان دیگر در دروس عمومی 

تعیین استراتژی : wo | اختصاص دادن زمان بیشتری به دروس عمومی  

هدفگذاری :به اتمام رسانیدن دروس عمومی در طی 3 ماه  

تدوین برنامه جهت رسیدن به هدف : هر روز روزی 4 ساعت اختصاص دادن به دروس عمومی  

منابع : جزو ء ، کتاب تست ، کتب درسی  

بودجه بندی :خواندن 124  ساعت در ماه  

 

امیدوارم که تعریفی که من از SMART متوجه شدم با واقعیت مطابق باشد .