وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

بیان اهداف سال نو با استفاده از مدل smart

 

با سلام و تبریک سال نه چندان نو به دوستان و استاد محترم امیدوارم سال خوب و خوشی داشته باشید . 

 

اول هر کدوم از حروف SMART رو توضیح مختصر میدم گویا فراموش کردیم.   

 واژه SMARTبر گرفته از حرف اول واژگان زیر می باشد: 

Specific – Measurable – Action oriented – Realistic – Time& resource constrainted  

در ضمن یکی از اهداف من در سال نود قبولی در کنکور کاردانی به کارشناسی می باشد که در  

 قالب مدل SMART  توضیح میدم. 

 

S : ویژگی مشخص بودن اهداف در مدل SMART  یعنی اهداف نباید مبهم و کلی باشند و باید بر  

 

یک موضوع خاص متمرکز باشند .هدف من قبولی در کنکور است که کاملا هدفی مشخص و بدون 

 

 ابهام می باشد. 

  

M : ویژگی قابلیت اندازه گیری در مدل SMART  قضاوت در رابطه با میزان تحقق هدف در گرو میزان 

 

 قابلیت اندازه گیری آن هدف است. اندازه گیری هدف را میتونم با افزایش میزان مطالعه روزانه از 3 

 

ساعت به 5ساعت انجام بدم .   

 

 

A :ویژگی قابلیت کاربردی اهداف در مدل smart منظور از کاربردی بودن این است که فعالیتها  و 

 

 عملکردهایی که صورت میگیرد در نهایت به یک نتیجه قابل استفاده بینجامدکه با آن بتوان چیزی 

 

 را بهبود یا تغییر داد.  مطالعه روزانه دروس کنکور به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در کنکور می 

 

 انجامد  .که منجر به ارتقای سطح دانش من می شود.  

 

R : ویژگی واقعی بودن اهداف میزان واقعی بودن هدف در عملی بودن و امکان پذیر بودن آن است. 

 

که قبولی در کنکور امیدوارم که امکان پذیر باشد. 

 

T : بیان کردن محدودیت های زمان و امکانات اهداف محدودیت زمانی : برگزاری کنکور در 6 مرداد

نظرات 5 + ارسال نظر
ریحانه صباغ طبسی یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:59

سلام اعظم عزیز
نمی دونم من چه کارم اینجا ولی از اینکه می بینم یک نویسنده ی خوب اینجا یک مطلب خوب گذاشته خیلی خوشحال شدم.
مثال خیلی خوبی گذاشتین من حتما ازش الگو می گیرم.
متشکرم

سلام
خیلی ممنون خوبی از خودتونه . شما اینجا همه کاره ایدحضور شما توی این وبلاگ به ما دل گرمی میده و باعث شد که من بعد از مدتها مطلب بذارم. از این که به وبلاگ ما سر میزنید خیلی ممنونم.

تکتم یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 16:31

سلاااااااااااااااممممممممم من اومدم .منم سال نو رو بهت تبریک میگم.وامیدوارم به بهترین اهدافت برسی. شمام خیلی خوب آنالیز کردی ممنون.ولی با این یک جملت که قبولی در کنکور امیدوارم که امکان پذیر باشد." هرچی این چند وقته روحیه گرفته بودم که البته جات خالی ولی حیف جا نداشتیم.همش تضعیف شد الان دیگه کورسویی به مدیر شدنم نمیبینم.از تاریخیم که اعلام کردی ممنون واقعا نمیدمنستم تاریخ کنکور کیه

سلاااااااااااااااااااااااام تکتم جان
مرجع اون جمله فقط وفقط خودم بودم اصلا قصد این رو نداشتم که کسی رو نا امید کنم.

مرجان سالاری دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:35 http://hrmatattar.blogsky.com

سلام اعظم جون
smart رو با مثال خیلی خوب توضیح دادید .
امیدوارم همین امسال به هدفتون برسید و با رتبه ی خیلی خوب تو کنکور قبول شید.

سلام مرجان جان
خیلی ممنون امیدوارم شما هم در رسیدن به اهدافتون موفق باشید.

علی یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:33

سلام شما هم اسمارت رو خوب توضیح دادید ممنون.
با توجه به اطلاعاتی که من از دوستان که ساله پیش در کنکور شرکت کردن گرفتم قبولی کار سختی نیست و امیدوارم هممون به این مهم دست پیدا کنیم.
(خانم زارعی امیدوارم کور سوتون به لامپ زنون تبدیل بشه).

زهرا دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:39

سلام اعظم جون ببخشید که دیر نظر دادم من نمیدونستم نویسنده این متن کیه چون اول مطلبو خوندم با خودم گفتم این کیه که اینقدر مفصل و عالی توضیح داده. خیلی ممنون موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد