وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

۲۲ قانون تغییر ناپذیر مدیریت بازار

سلام به تمامی دوستان.تازگی یه مطلب مفیدوخواندنی درباره بازاریابی مطالعه کردم.دعوت میکنم برای ارتقاء سطح اطلاعات بازاریابی شمانیز یک مطالعه داشته باشید ،چون برای من بسیارجالب و مفیدبود.امیدوارم مقبول واقع بشه..

پس از سال ها مطالعه و بررسی درباره مسائل و اصول مدیریت بازار،عصاره یافته ها را به صورت قوانین اساسی  که ضامن توفیق یا موجب شکست در بازار می شوند در آورده اند.این اصول را "قوانین تغییر ناپذیر مدیریت بازار" نامیده اند . قوانین عبارتنداز :

1.   قانون رهبری(اول بودن بهتر از برتر بودن است(

2.قانون طبقه(اگر در یک طبقه نمی توانید اول باشید،طبقه دیگری درست کنید که در آن اول باشید)

3. قانون ذهن(وارد شدن به دنیای ذهن مشتریان بهتر از ورود به بازار است(

4. قانون تصورات (بازاریابی جنگ محصولات نیست،جنگ تصورات است)

5. قانون توجه(اثرگذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است)

6. قانون انحصار( دو شرکت نمی توانند یک کلمه مشترک در ذهن مشتری داشته باشند)

7.قانون نردبان(استراتژی مورد استفاده شما،به پله ای بستگی دارد که در نردبان روی آن ایستاده اید)

8.    قانون مسابقه دو نفره(در بلند مدت هر بازاری به محل مسابقه دو اسب تبدیل می شود)

9.   قانون عکس (اگر هدفتان جایگاه دوم است،استراتژی شما را رهبر بازار تعیین می کند)

10. قانون تقسیم (در طول زمان مقوله تقسیم،و به دو یا چند مقوله تبدیل می شود)

11. قانون چشم انداز(آثار بازاریابی در گستره زمان نمایان می شود)

12.قانون توسعه خط(فشار غیر قابل مقاومتی برای توسعه محصولات با نام تجاری پیشین وجود دارد(

13.  قانون قربانی(برای به دست آوردن چیزی،به ناچار باید چیز دیگری را از دست بدهید)

14. قانون ویژگی ها(در برابر هر ویژگی،یک ویژگی اثر گذار دیگر وجود دارد)

15. قانون صداقت(هنگامی که شما امتیاز منفی را می پذیرید،مشتری یک امتیاز مثبت به شما می دهد)

16. قانون حرکت جسورانه(در هر موقعیت،تنها یک حرکت نتیجه غایی را تعیین می کند(

17.قانون غیر قابل پیش بینی بودن(اگر نتوانید برنامه رقبای خود را بنویسید،نمی توانید آینده را پیش بینی کنید)

18. قانون موفقیت(موفقیت معمولا غرور می آفریند و غرور به شکست می انجامد(

19. قانون شکست(باید در انتظار شکست بود و آن را پذیرفت(

20.قانون سر و صدا(شرایط در بیشتر موارد بر عکس چیزی است که در مطبوعات درج می شود)

21. قانون شدت(برنامه های موفق مبتنی بر مد نیستند،بلکه بر پایه روند ها تنظیم می شوند(

22. قانون منابع (بدون پول کافی هیچ ایده ای به نتیجه نمی رسد(

 

منبع : http://marketing-ut.blogfa.comا

نظرات 4 + ارسال نظر
یک دونده یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:26

خانم سعیدی
خیلی خوب بود. استفاده کردم و احتمالا فردا در شرکت پرینت کنم و به دیوار بزنم.

باسلام حضوراستادگرامی و تشکر بابت اینکه مطلب رو مطالعه کردید و همینطور خوشحالم از اینکه ازموضوع استقبال کردید.متشکرم. و در آخراینکه سیدی هستم استاد! به اشتباه سعیدی گفتید !

راعى یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:30

سلام
مطلبتون جالب و مفید بود.
بعضی از مواردش رو هم میشه تو زندکی روزانه استفاده کرد.

باسلام. ممنون. بنظرمن هم خارج از حیطه ی بازاریابی اکثر مواردش برای دستیابی به موفقیت نیز میتونه موثر باشه.

یک دونده یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:09

بله خانم سیدی.
من اول اسم شما را با آخر فامیل تان ترکیب کردم و آن فامیل جدید در آمد. در ضمن از اینکه در مطلب خواندن و نوشتن دقیق عمل می کنی, خوشحالم و امیدوارم که ادامه دهی. در ضمن در وبلاگ های دیگر عطار و فروش هم نظر بده و سعی کن که یک رابطه هم با آنها برقرار کنی.

ممنون از ایده ی جدیدتون برای ترکیب اسم و فامیل استاد! چشم.حتماسعی میکنم مطالب مفیدی هم برای وبلاگهایی که اشاره کردید بنویسم.

ریحانه صباغ طبسی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:01

متشکرم خانم سیدی
با قوانین اول و دوم هدفم را روشنتر دیدم و قوانین ۱۸و ۲۱ را توی گاهنامه ام یادداشت کردم تا هدفم را گم نکنم.قانون ۱۹روح تازه ای به هدفم داد.
و ازبقیه قوانین یک اساس نامه برای هدفم تعیین کردم.
حالا به نظر شما هدف من چیست؟
باز هم خیلی ممنون عالی و ناب و کاربردی بود.

سلام خانم طبسی. فوق العاده از استقبال بی نظیرتون از این مطلب خرسندم اینکه چندشماره از این قوانین رو در گاهنامه و روح خود ثبت میکنید موجب خوشحالی ماست. اگه بقیه رو هم در دفتر خاطراتتان ثبت کنید ممنون میشم!مهم نیست هدف شما چیست. مهم اینه که هدف ما نشان دادن راهکار به برخی افراد جهت یافتن هدف است!
از نظرتون نهایت تشکر را دارم. ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد