وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

چطور در گفتگو های تلفنی جذاب باشیم ؟

بسیاری از ما حجم زیادی از وقتمان را با تلفن می گذرونیم با اختراع تلفن همراه تعداد بیشتری از مردم در هر جایی که بتونید تصورش بکنید باهم مشغول گفتگو هستند با یاد گرفتن اصول جذابیت در گفتگوی تلفنی می تونید کاراییتون در ارتباط با دیگران به نحو چشمگیری افزایش دهید .

قدم اول: تاثیر گذاشتن

حتما این جمله قدیمی شنیدین که میگن :هیچوقت برای دومین بار فرصت اولین تاثیر پیش نمیاد .بسیاری از فروشندگان و تاجران مجرب هرگز مستقیم همدیگه را ملاقات نمی کنند و تنها از طریق تلفن تجارت می کنند .آنها با استفاده از این تکنیک موفق هستند زیرا برای خودشا شخصیت های تلفنی ساخته اند که جذاب و متقاعد کننده به نظر میاد.

یک مثال:

این داستا واقعی است , یکبار یک مشتری به یکی از مشتری های تولید کننده لوازم خانگی که فرض می کنیم نامش « کی اند بی» است زنگ زد و یکدفعه یک خانم از آن طرف خط جواب داد :کی اند بی , مشتری گفت « معذرت میخوام متوجه نشدم » آن خانم دوباره با همان حالت عبوس و کاملا غیر جذاب جواب داد : « کی اند بی» تلفن کننده مکثی کرد و بعد با ملایمت پرسید « چرا نمی گین صبح بخیر » ؟ هردو لحظه ای سکوت کردند . بعد مشتری گفت :« شما صدای خیلی قشنگی دارین دوست داشتم به  من بگین صبح بخیر » . دوباره هردو سکوت کردند مشتری مجددا گفت « میشه بگین صبح بخیر ؟» هردو دوباره سکوت کردند بعد بالاخره خانم تلفنچی گفت « صبح بخیر ».

نتیجه کار فوق العاده بود . حالا دیگر صدا و حالت فروشنده کاملا دوستانه شده بود و در واقع می شد لبخند را در صدایش حس کرد . مشتری جواب داد « خیلی عالی بود ممنونم » .بعد از گفتن صبح بخیر نظر مشتری در مورد شرکت و تلفنچی او کاملا تغییر کرد .

لبخند زدن کار خیلی کوچکی است ولی تاثیر فوق العاده ای دارد فراموش نکنید که لبخندتان در صدای تان موقع صحبت کردن با تلفن هم شنیده و هم احساس می شود .

ممکن است شنونده لبخند نزند اما شما باید لبخند بزنید

قدم دوم میذارم واسه دفعه بعد .......................

نظرات 4 + ارسال نظر
لینک باکس جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:48 http://bia4link.blogfa.com

سلام گفتم اگه مایل باشی به وبلاگ من بیای و لینکتو ثبت کنی تا سریع لینکت تو وبلاگ های اعضا به نمایش در بیاد اما قبلش کد لینک باکس رو تو قالب وبلاگت کپی کن,با این کار بازدیدهای وبلاگت از اینی که هست بیشتر میشه! فعلا ما روزی 1000 بازدید کننده داریم ام روز به روز بیشتر از این هم میشه و میتونه بازدید کننده های وبلاگ شمارو هم بالا ببره!

[ بدون نام ] شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:47

سلام
این یکى خیلى جالب بود و لطف کنید برای ایناى بعدى زیاد منتظرمون نذارید.

سعیده شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:46

سلاو دوستم. مطلبت عالی بود. به نظر من در هر گفتگویی چه تلفنی و چه حضوری داشتن لبخند میتونه واقعا معجزه کنه. به ویژه در اولین برخوردها که طرفین شناسایی کاملی از هم ندارند اخلاق و لحن سخن تاثیر بسزایی برای ادامه راه داره.

سلام منون از لطفت من خودم وقتی این مطب خوندم تاثیر بسزایی روی من گذاشت آخه از این چنین اتفاقایی برای خودم هم رخ داده بود اشالله به همین زودی قدم های بعدی رو براتون می نویسم

حسین دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:51

سلام
باهاتون موافقم خودمم از طرفدارن پرو پاقرص ارزش یک لبخندم پس بی صبرانه منتظر قسمت بعدیش هستم ممنون

سلام لطف کردین که سری هم به مطلب من زدین
به نظر من هم لبخندزدن و یا داشتن یه قیافه خوب و اخمو نبودن باعث میشه تا مشتری برای خرید های بعد هم به این مرکز مراجعه کنه و برای دیگران هم از طرز برخورد فروشنده تعریف کنه
انشالله به همین زودیا ادامه قدم هارو براتون می نویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد