وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

داستان استخدام امید کردستانی در گوگل

آیا می دانستید  نایب رئیس فعلی بخش فروش و عملکرد جهانی گوگل یک ایرانی ست؟

 

 

 

 

 

امید کردستانی در سال 1963 میلادی در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در همین شهر و در یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی آغاز کرد. 14 ساله بود که پدرش را به خاطر بیماری سرطان از دست داد و پس از آن،همراه مادر و برادرش ابتدا به انگلیس و سپس به کالیفرنیای آمریکا مهاجرت کرد. 

 نایب رئیس فعلی بخش فروش و عملکرد جهانی گوگل، مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال 1984 از دانشگاه ایالتی سن خوزه دریافت کرد و پس از آن مدتی به عنوان مهندس در شرکت HP مشغول به کار شد.

کردستانی چند سال بعد برای رسیدن به اهداف تجاری خود ، در رشته MBA در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل داد و توانست در سال 1991 از دانشگاه استمفورد فارغ التحصیل شود.


ورود به گوگل 

 

موفقیت قابل تحسین او در شرکت نت اسکیپ بود که باعث شد این مدیر ایرانی در سال 1999 به کادر اجرایی 11 نفره گوگل اضافه شود. اما حکایت استخدام امید کردستانی در گوگل هم شنیدنی است.

کسی که قرار بود با امید کردستانی مصاحبه کند، سرگی برین بود، یکی از بنیانگذاران این غول اینترنتی. مصاحبه هم دور یک میز پینگ پنگ در اتاق کنفرانس برگزار شد. برین پس از چند پرسش از امید ، با اذعان به ناتوانی در برابر مصاحبه شونده متبحرش ، همکاران دیگری را به اتاق دعوت کرد تا او را در امر مصاحبه یاری کنند. مصاحبه 5 ساعت به درازا کشید و سپس امید کردستانی که آن زمان 36 ساله بود، به استخدام رسمی گوگل درآمد.


کار در گوگل 

 

وی توانست ،فروش شرکت گوگل را از صفر به 3 میلیارد دلار رساند.

گوگلی ها 99 درصد درآمد امروز خود را مدیون ابتکاری هستند که سالها پیش امید کردستانی به خرج داد. وی با استفاده از مهمترین دارایی گوگل یعنی ترافیک بالا ، از آگهی های تکی و کوچک استفاده کرد و با این کار میلیون ها دلار پول نصیب گوگل شد.

او تئوری حراج و تمرکز بر نیازهای مشخص هر صاحب آگهی را – از مثلا یک لوله کش ساده تا بزرگترین آگهی دهندگان بین المللی- به گوگل تزریق کرد به طوری که اگر سرگی برین و لری پیج را بنیانگذاران گوگل بدانیم ، باید امید کردستانی را بنیانگذار مالی-بیزینسی گوگل به حساب بیاوریم.

امید کردستانی که از دید مجله تایم در سال 2006 به عنوان یکی از افرادی برگزیده شد که تاثیر مهمی در دنیا داشته اند، هم اکنون با 9/1 میلیارد دلار ثروت خالص یکی از ثرومتمندهای جهان است. مجله فوربس هم او را به عنوان دومین ایرانی ثروتمند در جهان معرفی کرد.


باورها

 

مدیر خوش پوش گوگل که در بحث های مدیریتی و تجاری مدیران این شرکت، نقش میانجی را خوب ایفا می کند، بر این باور است که باید تصمیمات کوچک را با مغزتان بگیرید و تصمیمات بزرگ را با قلبتان. پیرو قلب خود باشید و باورهایتان را عمیقا ارج نهید.

نظرات 9 + ارسال نظر
مهسا جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39

سلام ندا جون روزه نمازات قبول باشه عزیزم
برام خیلی جالبه که یک ایرانی بتونه یه بخش بزرگی از یک فرایند جهانی رو بدست بیاره
ولی آیا این امید کردستانی به نظرت افتخاراتی که الان نصیبش شده رو مدیون کشور زادگاهش یعنی ایران می دونه یا کشوری که در اون درس خونده و ساپورتش کرده و براش تمامی امکانات رو فراهم کرده تا به اینجا رسیده ؟

سلام

عبادتهای توام قبول باشه مهسا جون
راستش دوست داشتم یه مصاحبه با امید کردستانی توی سایتا پیدا کنم که متاسفانه نبود شاید به این سوالت که احتمالا حالا سوال دوستان دیگه ام هست جواب داده میشد. حالا اگه می تونی صبر کن دفعه ی دیگه که رفتم شرکت گوگل یه سری به آقای کردستانی می زنم و ازش می پرسم.!!!

مرسی خانومی

زهرا شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:12

سلام ندا جونی
واقعا من نمیدونستم وبه ذهنمم خطور نمیکرد که یک ایرانی همچین سمت مهمی رو در یک بخش مهمی از این کره خاکی کسب کنه ولی ببین این هم در اینجا که تحصیل نکرده و دقیقا مثل خود اونها تحصیل کرده و پیشرفت داشته و در نتیجه موفق هم شده اگه اینجا به تحصیلاتش ادامه میداد مطمئنا به اینجا یی که الان هست نمیرسید.
ممنون از مطلبت گلم

سلام زهرای عزیز

صحبتهای شما هم در جای خودش قابل تامله اما اون چیزی که توی این مطلب واسم مهم بود ایرانی بودن امید کردستانیه که باعث افتخاره و می تونیم سرمونو بالا بگیریم به ایرانی بودنمون افتخار کنیم اگر تو ویکیپدیا راجبه امید کردستانی بخونید به اینکه ایرانی هستش و زبان مادریش فارسیه تاکید شده.
رییس ناسای آمریکا فیروز نادری هستش که بعد از تحصیلات متوسطه از ایران رفته ودر خارج از کشور تحصیلات خودش رو ادامه داده که این هم باعث افتخار ما ایرانی هاست.
به عقیده ی من باید نیمه ی پر لیوانو دید و از اینکه افرادی هستن که نام ایران رو زنده نگه میدارن خوشحال باشیم و بهشون افتخار کنیم .
مطمئنم هر کاری با تلاش و پشتکار به نتیجه میرسه نمی دونم دیدی یکی از نفرات برتر کنکور سراسری امسال توی روستا زندگی می کرد و در کنار پرورش گاو و گوسفند درس می خوند .باورش برام سخت بود اما این نشون میده که با وجود سخت ترین شرایط بازم میشه به بزرگترین هدفها دست پیدا کرد.

مهسا شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:46

سلام زهرا جون
می دونستم تو ذهن بیشتر ماها همین افکار ایجاد می شه آخه تو مملکت ما اگه بخوای به جایی برسی یا باید پارتی کلفتی داشته باشی و یا اینکه تا یک مقطعی بیشتر نمی تونی پیش بری (اگه بخوای خلاف آدم گنده ها پیش بری باید ریق رحمت و سربکشی که مثه بعضیا همین بنده خدا دانشمندای علم هسته ای مون یا باید ادامه ندی یا اینکه با یه ترفندی و صحنه سازی به رحمت خدا می ری ) پس با این نتیجه نمی تونیم تو این کشور به جایی برسیم اونم از نوع سالمش

مهسا خانوم افکار بچه های مردمو خراب نکن میان در وبلاگمونو تخته می کنن.
ما هنوز آرزو داریم بذار نتیجه ی کنکور بیاد اگر امیدوار کننده نبود دلو میزنیم به دریا می شینیم با همدیگه اوضارو بررسی می کنیم تا دلمون خالی شه بعدشم ....!!؟ فعلا خودتو کنترل کن عزیزم.

دوستان با این تفاسیر به نفع همس برای قبولی کنکور ما دعا کنید حالا خود دانی.........

یک دونده یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:29

همین قدر بگم که از اون حرف آخره امید آقای کردستانی حال کردم.

اینکه من و شما چقدر از در این موفقیت سهیم هستیم, مهم نیست. چقدر این موفقیت میتونه مارو در جهت موفقیت هدایت کنه, مهمه.

سلام استاد

خیلی از اینکه به ما سر زدید خوشحالم واقعا حضورتون به همه انرژی میده.جای میلاو خالی که ببینه شما به وبلاگ ما اومدین تا دیگه غصه نخوره و تیکه نندازه!!
به نظر من ما باید با دیدن موفقیت های به این بزرگی به آینده امیدوارتر باشیم و با انگیزه ی بیشتری برای هدفهامون تلاش کنیم .
به امید فردای بهتری که با تلاش ما و به دست ما ساخته میشه.

ممنونم استاد

مهسا یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:49

سلام استاد
چه عجب سری به وبلاگمون زدید بابا چشمون به در این وبلاگ خشک شد از بس منتظر شما و نظراتتون بودیم
در باره مطلب شما درسته استاد ولی این درست نیست که فقط یک اسم اونم فقط محظ اینکه در اینجا به دنیا اومده و چند سال از زندگیشو در اینجا کرده یدک بکشه و در اصل تمام امکاناتو اونطرفیا براش در اختیار گذاشتن تا به اینجا رسیده و به نظر من ایران هیچ گلی به سر این جونای نخبه و تراز اول مملکتون نمی زنه من الان چند نفر از نزدیکان هستند که ایران بهشون چون امکانات و یکسری حمایت ها رو نکرد از ایران رفتن و درآلمان اقامت می کنند و بچه های اونا در مقایسه با بچه های ما خیلی جلوتر هستند .

سلام مهسا جون
حالا مواظب باش از تعجب دیدن استاد بلایی سرت نیاد(منظورم اینه ) خودتو کنترل کن عزیزم
راجب نظراتت که به نظرم تا حدودی بد بینانس باید بگم ایرانی های موفق در کشور خودمون وجود دارن که آوازشون در کشورهای خارجی پیچیده و به ایرانی بودنشون افتخار می کنن که می تونم به پرفسور محمود حسابی اشاره کنم.
البته منم با اینکه شرایط و بستر موفقیت در کشورما برای افراد مهیا نیست موافقم اما نباید فراموش کنیم که اسم ها و افراد می تونن به برقرار موندن نام کشورمون در جهان کمک کنن.

مرسی

ریحانه یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 21:34

سلام به همگی
ممنون ندای عزیز برای این مطلب خوبت.
راستش برای من هنوز درک باور امید کردستانی سخته.
راستی می دونستید پزشک کارمندان گوگل هم یک ایرانی است.خانم دکتر رضوی از بهترین پزشکانی است که با گوگل همکاری می کنه.
یه چیز دیگه یادم اومد که جانشین کرسی انشتین یک جوان ایرانی است.نمی دونم در مورد اقای اردکانی چیزی می دونید یا نه ولی من یه چیزایی براتون از ایشون می گذارم تو وبلاگ بخونید.روح ایرانیت را زنده کنیم و قدر خودمون را بیشتر بدونیم.

سلام عزیزم
مرسی ریحانه جون راستش منم همچین سر در نیاوردم که چطور میشه در چنین جایگاهی به قلبت توجه کنی وتصمیمات بزرگی رو بگیری ایشالله یروز خودمون توی این سمت ها قرار می گیریم و با تمام وجود درکش می کنیم.
در مورد دکتری که گفتی نمی دونستم وجالب بود- اما جالبه که بدونی امید کردستانی یکی از 8 مدیر ایرانی شرکت گوگل هستش واسه ی من که خیلی جالبه به قول دوستان امیدوارم این مدیران موفق به ایرانی بودن خودشون افتخار کنن.
خوشحال میشم راجبه موفقیت های ایرانی ها بیشتر بدونم
ممنون

مرجان سالاری سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:11

سلام به همه ی دوستان
مرسی ندا جون منم واقعا چیزی از امید کردستانی و سمتش و اینکه تونسته یک شرکت خارجی رو جلو ببره و باعث موفقیت اون شرکت و درنهایت موفقیت خودش بشه ،نمیدونستم،برام خیلی جالب بود ولی نه عجیب .
به نظر من تویه ایران خیلی سخته که اینقدر موفق بود ولی غیر ممکن نیست .فقط کافیه طبق همون پاراگراف آخر جرقه ی ذهن رو با قلب باور کرد و اینکه تویه ایران افراد ناامید زیاد هست ،از اونها واقعا باید دوری کرد.
من یک جک یادم اومد که اینجا بهتون میگم ولی نه فقط واسه خنده فقط برای اینکه کمی بهش فکر کنیم و با طرز فکر ایرانی ها بیشتر آشنا شیم.
واکنش افراد مختلف با دیدن فردی که بنز 100 میلیونی سواره:
آمریکایی:oh my god
انگلیسی:oh very nice
عربی:احسنت
ایرانی:.....دزد!
مرسی ندا جون

سلام مرجان جون

ممنون از توجهت و خوشحالم که واست جالب بوده
من با نظر تو کاملا موافقم همه ی ما به عنوان شهروند،دانشجو و... از کاستی ها و مشکلات جامعه اطلاع داریم شاید وقت اون رسیده که بجای اینکه بگیم چرا از خودمون ببرسیم چگونه؟؟
چطور میشه اوضاع رو بهتر کرد؟
چطور میشه در وضع موجود بهتر زندگی کرد؟
.
.
.
جک جالبی بود شاید ما حتی به خودمونم اعتماد نداریم و لایق بهترین ها نمی دونیم.
موفق باشی گلم

میلاو پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:10

با عرض پوزش از ندا جون
واووووووو سلام استاد خیلی خوشحال شدم به اینجا سر زدید (به خدا به جون خودم تیکه نیست)از این بابت خوشحالم که یکی با معلومات بیشتر مثل شما اینجاس و بهتر میتونه به این اطلاعات کم ما سمتو سویی بده.ممنون که سر زدید.
حالا شما ندا خانومی سلام
من اومدم
مطلب جالبی بود ولی منم مثل زهرا و مهسا این حسو دارم.البته با حرف استادم موافقم اندازه نتیجه کارش در نتایج کارای ما مهمه .
ولی با توجه به بعضی از نظرات به اینجای کارم توجه کن خیلی وقت پیش یکی از دوستام واسم ایمیل کرده بود در مورد نفرات برتر کنکور سال 80 نگهش داشتم اینجا میذارمش قابل تامله:

سوال اینه که از اینا چند نفرشون(نفرات برتر کنکور سال 80) الان ایران هستند هنوز؟” دونستن جواب این سوال برای من جالب بود و یک جستجوی کوچیک انجام دادم. نتایج جالب‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردم. حیفم اومد منتشرش نکنم. قضاوت با خودتان!!ا

ندا ناطق نفر اول رشته ریاضی): استانفورد، آمریکا )
اشکان برنا نفر دوم رشته ریاضی): برکلی کالیفرنیا، آمریکا )
احسان شفیعی پور‌فرد نفر سوم رشته ریاضی): ایلینویز، آمریکا )
محمد فلاحی سیچانی نفر اول رشته تجربی): میشیگان، آمریکا )
محمد امین خلیفه سلطانی (نفر دوم رشته تجربی): اطلاعات خاصی پیدا نکردم
پیمان حبیب اللهی نفر سوم رشته تجربی): هاروارد، آمریکا )
محمدرضا جلایی‌پور نفر اول رشته انسانی): زندان اوین، تهران )


یا اینکه یکی از خلاق ترین های جهان یک دختر ایرانیه که البته اونم بیرون از مرزهاست

ولی البته ببین من هیچ قضاوتی نمیکنم .فقط دعا میکنم کنکور قبول شم.!!!!!!!!
با تمام این حرفا امیدوارم به زودی زود این حسم از بین بره و این گونه موفیتارو داخل مرزهای ایران ببینیم
ممنون ازمطلب خوبت
و ممنون از اینکه یادم کردی ولی عزیزم من کی تیکه انداختم ؟!؟!

prinsoft دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 18:01

سلام و خسته نباشید خدمت شما
ممنون از زحماتتون واقعا حرف قشنگی زده امید کردستانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد