وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه کاویان

ما برآنیم تا نظرات خود را در مورد مسایل مختلف اعم از بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدریت فروش و ... به اشتراک بگذاریم

ارزش هدف

   سلام به همه دوستان کارشناس (حاضرو غایب) این مرزو بوم.این بار با یه مطلب کوچیک  اومدم.امیدوارم براتون مفید واقع شه

                     

افراد بی هدف دو گروه هستند :
گروه اول

کسانی هستند که آنقدر سرگرمی و مشغولیت یا گرفتاری و مشکلات دارند که فرصت اندیشیدن به هدف‌های خود را ندارند .

گروه دوم

کسانی هستند که فرصت فکر کردن دارند، ولی دچار خلاء و بی‌هدفی شده‌اند. گاهی این خلاء چنان در وجود آنها رخنه می‌کند که مبتلا به سستی، تنبلی و افسردگی می‌شوند. اگر این حالت‌ها پیشرفت کنند، آنها میل و شور و شوق به زندگی که یک امر فطری و طبیعی است را، از دست می‌دهند .

افراد هدف‌دار نیز دو گروه هستند :
گروه اول

کسانی هستند که اهدافی روشن، واضح و نیرومند دارند و همه ی امکانات موجود را در جهت تحقق اهداف خود بکار می‌گیرند. اینان دشمنان قسم خورده ی یک‌نواختی‌اند. دائم در حال تلاش و کوشش هستند تا به مقصود خود برسند . آنها در قاموس خود کلمه‌ای بنام «نمی‌شود» و «نمی‌توانم» را ندارند .

گروه دوم

کسانی هستند که کم و بیش، اهدافی برای خود تعیین می‌کنند ولی به اندازه ی کافی در راه تحقق آن جد و جهد نمی‌کنند. این گروه، با وجود آنکه ذوق و شوق هدفدار بودن را تا حدودی در خود دارند ولی زود خسته و مأیوس می‌شوند و در نتیجه دست از هدف‌های خود برمی‌دارند .
پس نخستین گام پیروزی و موفقیت عبارت است از تعیین هدفی واضح و روشن که تا اعماق وجود انسان راه یابد .

 

و انتونی رابینز هم میگه : 

وقتی به دنبال هدف تازه ای می روید و با مانعی مواجه می شوید به یاد آورید که از این موانع، قبلاً هم در زندگیتان بوده است و بر آنها غلبه کرده و موفق شده اید. 

                                                                                     

نظرات 10 + ارسال نظر
افسانه حدادیان سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:02

سلام. خوشحالم دوباره اومدی.
من فکر کنم جزء افراد هدف دار گروه دو هستم.امیدوار سعی کنم به دسته اول تبدیل بشم.
مرسی از مطلب خوبت باعث شد بیشتر رو هدفامون فکر کنیم ببینیم کجای زندگی هستیم.

سلام افسانه عزیز
منم خوشحالم از اومدنم ولی از اومدن شما خوشحالترم.از اینکه براتون مفید واقع شده هم خیلی خوشحالم.(اووهه !!!‌ چی همه خوشحالی تو خوشحالی شد).امیدوارم تو این هدف که میخوای به افراد هدفدار گروه یک تبدیل بشی از همین الان جزء گروه اول باشی ، تا در هدفهای والایی که در اینده خواهی داشت موفق باشی .چون ما تصادفی به این دنیا نیومدیم مطمئناٌ اومدیم تا هدفیو به پایان برسونیم و در کنارش معماری زندگیمونو به عهده بگیریم که تو این کار جزء گروه یک بودن لازمه
راستی قبولیه دانشگاه رو هم بهت تبریک میگم
ممنون از حضورت .
موفق باشی

مهسا سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 19:19

سلام تکتم جان خسته ثبت نام نباشی عزیزم
من خودم جزئ گروه هدفدار دوم هستم والبته اولش خیلی باذوق وشوق و پرتلاش عمل میکنم اما متاسفانه تا میام به یه جایی میرسم به یه مانع برمیخورم طوریکه از انجام دادنش اکراه دارم
برای مثال من برای گرفتن گواهینامه حسابی دنبال می کردم طوریکه تا حتی آیین نامه و فنی در همون جلسه اول قبول شدم و دنبال کارای افسر بودم که به هنگام آزمون با افسر برای یک اشتباه منو رد کرد اعتراض کردم و لی جواب نداد جلسه دوم برای افسر رفتم اینبار همه کارام درست بود اما به خاطر چند سانت پارک منو رد کرد مربیم اعتراض کرد که متوجه شدم قراریه که بینه آموزشگاه و افسر هستش که برای درامد بیشتر هنرجوهارو دفعه اول رد میکنن و من به همین دلیل دیگه برای گرفتن گواهینامه عجله ای ندارم

سلام عزیزم.نه خدارو شکر خیلی خسته نشدم .فقط صف طولانی تو بانک خیلی حالمو گرفت.ولی خدارو شکر رییس بانکه مرد فهمیده ای !!!! بود.رفتم پیشش بهش گفتم واسه رسوندن فیش به دانشگاه خیلی دیر شده همونجا خودش کار واریزمو انجام داد.میگم اینجور جاها پارتی داشته باشی هم باحاله ها !
خب برگردیم سر اصل موضوع،ای بابا مهسا جان اینجور جاها من خودم یاد یه بخش از شعر سکوت سرشار از ناگفته هاست میوفتم که میگه چند بار امید بستیو دام بر نهادی؟چند بار دامت را تهی یافتی؟از پای منشین آماده شو که دیگر بارو دیگر بار دام باز گستری .
امیدوارم با یادآوری این جمله ،پایه یکتم بگیری
موفق باشی

مهسا پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:39

بابا گلی به جمال دوستان کجاید شماها کم کم دارم عصبانی میشم چرا کسی برای وبلاگی که لنقدر تلاش کردیم تا سرپا نگهش داریم دیگه اهمیت نمیده من یکی که حسابی ازتون دلخورم
آهای اونایی که دم از اعضای وبلاگ میزنید و هیچ خبری نمی گیرید ما اینطوری اعضا نمی خواییم اینو باید به کی گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

على پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:32

سلام
من که جزو هدفدارای اولم. و تا الان جیزی نبوده که بهش نرسم. البته در مورد اهداف کوتاه مدت.
من یکى که اولا از شماها تشکر میکنم دوما ازتون عذر مى خوام الان یه مدت واقعا سرم شلوغه، ولى جشم سعى میکنم مثل شماها جزو اعضا واقعى باشم نه مثل بقیه که فقط اسمشون هست

على جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 00:45

سلام
خانوما ببخشید یه کم دیر شد.
روز دختر رو به همتون تبریک میکم.
به امید موفقیت و بیروزیه همه...

مهسا جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:57

سلام جناب راعی ممنون از لطفتون عید شما هم مبارک
بابا گلی به جمال شما از سایرین که خبری نیست

میلاو جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 14:41

سلام دوستان
بچه ها بیخیاله گله.حتما بچه ها یکم کاراشون طولانی شده.یا مشکل دار شدن البته خدایی نکرده هااااا.شایدم چند تا جشن تو خونواده هاشون بر گذار شده شایدم ... و کلی شاید دیگه. ایشالا زودی برمیگردن ، کلاسام که شروع شه و یکم کارا روتین شه حتما دوباره میان.
خب منم اگرچه دیر ولی این عید رو به همه فرشته ها تبریک میگم به خصوص فرشته های این وب.
خب مهسا میخوام یه کاری بکنم این وب رونق بگیره.

اطلاعیه اطلاعیه
اگهی مزایده:
یه گوشی تاچ دارم از نوع سونی اریکسون که همتون میشناسیدش (البته دیگه جهانی شده)با نازلترین قیمت به فروش میرسونم
ازم خواستن بذارم تو موزه لوور پاریس.گفتم اول تو وب خودمون بذارم اگه فروش نرفت بذارم اونجا که یه وقت نگین چرا اول به ما نگفتی!!!
موفق باشید

مهسا جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 18:35

سلام تکتم جون
واااااااااااااااااااااایییییییییییییی
خدای من چی می بینم بالاخره تکتم از این گوشی آندروییدیش دل کند و قصد ارتقاع دادن کرد
من حاضرم به مبلغ ۵ هزار .......... نه بابا پنج هزار هم زیاده ۲ هزارتومن ازت می خرم اونم میدم دست دوقلو ها بازی کنن و هرچی دوست داشتن بکوبنش به دیوار
اونم برا این می خرم حداقل خرج یک هفته رفتو برگشت از دانشگاه به خونه با اتوبوسو در بیاری

سلام مهسا جان
دیگه چیکار کنم مجبور شدم بذارمش کنار اخه طاقت دیدن اشکای تو و بقیه دوستانو نداشتم.
ولی خداییش مثل اینکه تو خیلی از این گوشیه حرصت گرفته که میخوای بکوبیش به دیوار.
نه بیخیال نمیفروشم ، بدم موزه حداقل میشه آثار باستانی واسه کی دو نفر درس عبرت که میشه.
نهایتا یه هفته دانشگاه نمیرم دیگه...
راستی چه گراواتار قشنگی واسه خودت انتخاب کردی.خوشمان آمد
موفق باشی

مهسا یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:48

سلام تکتم جون
ای بابا فکر کردی موزه چیکار میکنه گوشیتو میذاره قسمت گوشی هایی که قراره در آینده نزدیک به بازیافت میرن میذاره و تاریخ اعتبار دیدنشون تموم شده
اونجا بهت پول که نمیدن هیچ یه چیزی هم باید بدی و کلی التماس کنی تا گوشیتو بگیرن
ولی با این کار حداقل یه پولی که گیرت میاد
مرسی عزیزم از ابراز لطف بیکرانت چشات قشنگ می بینه
موفق و پیروز باشی
راستی یادم رفت اولین روز رفتن به دانشگاه هم بهت تبریک میگم

علی یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 19:08

سلام
به نظر منم بدینش به خانم راهمرد. به اون بچه کوچولو ها میگن که شما دادین کلی هم ازتون تشکر میکنن و خوشحال میشن. به خدا ثواب داره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد